Alla inlägg under januari 2009

Av Linda - 21 januari 2009 08:47

Thank God for latte! Sitter här på jobbet med min första latte i handen och försöker piggna till. Mailskörden efter natten var hiskerlig... det lyser rött i inkorgen.

Lämnade på dagis i morse, det gick förvånansvärt lätt! Mitt heta tips till dig med dagisbarn som ännu inte äter frukost där - ät frukost där! Jösses vilken skillnad på morgonen.

Jag går upp duschar, gör mig i ordning och väcker sen barnen. Klär på dem och.... sticker. Hur lätt som en plätt som helst.


Ha en bra dag!

Kram Linda

Av Linda - 20 januari 2009 19:24

aj vad jag har ont! Var på träningpass på lunchen, Core! Satan! vad tufft det var! Okej, jag kanske inte kan skryta med att vara vältränad, men jag har ändå gott på saftigt många olika pass i mitt liv. Detta var det värsta!

Mina ben höll mig knappt uppe efter benböj och utfall. De är fortfarande matta och armarna orkar jag knappt hålla uppe. HÄRLIGT!!!!


Noel var tillbaka på dagis idag, för första gången på över en månad, gick hur bra som helst!

Olivia ska ju som bekant bli av med sin fröken. Jag är sur som en ättika, men inte Olivia! Nya fröken hade varit och hälsat på idag, jättekul tyckte Olivia.

Jag frågade hur hon tyckte det skulle bli nu när Christina slutar?

- Jättebra! Det är roligt att få en ny fröken istället!


Så jag får väl ge mig.... Ibland fallet äpplet låååångt från trädet! Jag avskyr förändringar (vill typ fortfarande att Dylan & Brenda ska bli tillsammans i Beverly Hills)! Olivia älskar allt nytt!


Tack för alla gratulationer till våra tvillingar! Namnförslagen Josef & Jesus gillade jag! men inte Olivia.

- Nej! De ska heta Marie & Pontus!

Och så blev det! Å Marie & Pontus behöver inte oroa sig för att bli uppätna, för alla våra fiskar är vegetarianer.


Nu är det dags att stoppa mina små (nej inte Marie & Pontus, de fixar det själva) i säng! Sen ska jag lägga mina arma armar och ben i soffan och zappa lite.


Sussa sött!

Kram

Linda

Av Linda - 18 januari 2009 18:35

Familjen Schwartz har fått tillökning! Upptäckte två små liv när jag undersökte akvariet (har lärt mig att man måste göra det innan man rengör ett akvarium (så det blev ingen rengörning idag)). Två små oranga mini mini fiskar, de minsta jag nånsinn sett. Tänk att alla bebisar är söta!

Olivia är supernöjd!


Så om du ska ut och fiska, åk inte hit är du snäll!


Kram

Linda

Av Linda - 18 januari 2009 15:25

Denna söndag började bra. Jag var faktiskt utsövd kl 7 när jag gick upp med barnen, Per fick sovmorgonen idag.

Igår kväll var vi hemma hos mina föräldrar och käkade Taco & drack vin, trevligt!


Kl 10 packade jag ihop min IKEA kasse och styrde mot tvättstugan. Gillar inte hela tvättstugegrejen (2:a gången jag är där) men det är bra att få undan när högarna blivit för stora. Äckligt att ta bort luddet i torktumlaren! Man är som inte säker på att det bara är en eget ludd....


Celine, Leo & Hanna kom på spontanbesök (älskar spontanbesök! sker alldeles för sällan). Trevligt att se dem! Att jag och Celine hann prata något var väl en klar överdrift, men vi ska ringas ikväll! Ha ha! (live of småbarnsföräldrar)


Ha en trevlig söndag och se till att använda tandtråd om söndagssteken blev lite för seg och fastnar mellan tänderna!


Kram Linda

Av Linda - 17 januari 2009 12:54

Okej, här är de :-)


Första bilden är på min (säger så för den är verkligen sååå fiiin och jag har velat ha den så länge) lampa. I bakgrunden kan man också se fondväggen vi målade i somras


Andra bilden är på omflyttningen av bokhyllorna (TV hörnan får ni vänta med tills vi har en TV som jag slipper skämmas över)


Tredje bilden är från Olivias rum och hennes nya pysselbord


Det är såå roligt att börja få lite utlopp för mina ideér som flugit runt i mitt huvud den senaste tiden! Sovrummet är också på g, men det får ni vänta lite med, tills det är helt klart :-)


Glöm inte att köpa lördagsgodis idag! (till dig själv alltså! underskatta inte en härlig lördagsgodispåse med lite nötkräm, dubbeldipp och kanske en saltklubba?)


Kram Linda

Av Linda - 16 januari 2009 11:11

På allmän begäran :-)

Jag var ju ute med Eszter igår och tog ett (jag har aldrig varit bra på att räkna, eller hur Jeanette) glas.

Vi var i fashonabla Kista Centrum på ett "nytt" ställe, O'Learys. Faktiskt jättemysigt, man glömde helt bort att man var just i Kista Centrum.

Iofs hade det inte spelat så stor roll om stället var mysigt eller inte, med gott sällskap löser det sig ändå! Det var länge sen jag & E var ute och klirrade i coctailglasen och en kväll med timmar av tjejsnack sitter sällan fel! Tack för igår Eszter, det var mysigt!


Ska också, även detta på allmän begäran, plocka fram kameran i eftermiddag och sätta ut bevis på mina senaste ommöbleringar :-)


See ya!

Linda

Av Linda - 16 januari 2009 09:30

Varför ville båda barnen vakna 6.00 i morse när jag var ute med Eszter igår?!? Varför ville Noel dessförinnan vakna 3.30 och vara vaken och skrika/leka? Varför ville Per sticka tidigt till jobbet så jag fick gå upp med barnen?

Varför har inte jag en pool med en snygg poolskötare (åtminstone kunde man ju fått bott i ett varmt land och gnugga sömnen ur ögonen samtidigt som man kollar ut mot poolen och den läckra vältränade poolskötaren)?


Varför gör ingen latte åt mig?

Varför måste jag snart klä på mig för att rörmokaren ringde och sa att han kommer snart och fixar vårat element?


Varför krymper inte får när det regnar?


Sur med små små grisögon

Linda


Av Linda - 15 januari 2009 13:26

Olivia är på museeum med min pappa, Noel sover, jag har brassat kaffe (slagit på vattenkokaren, lagt i en sked pulver, rört om och hällt i mjölk)

Riktigt skönt att få vara hemma några dagar!


Jag har liksom kommit in i lunken nu.. hunnit med rätt mycket här hemma. Börjar känna mig lite ikapp. Möblerat om lite, rensat skåp, tagit bort det mesta av julen, kommit rätt långt i vår tvätthög (tvättmaskinen pajjade innan jul så det tar ett tag att komma ner till botten).


Ikväll ska jag ut med en vän (eller kanske två) och dricka några glas!

Ska bli riktigt roooligt!


Hoppas du också får en rolig kväll!

Kram Linda 


Ovido - Quiz & Flashcards