Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Linda - 10 januari 2009 17:50

Är det inte märkligt hur buffliga folk är när man är ute och handlar? Det är som om alla har super super bråttom och inte hinner låta bli att knuffas bara för att komma in i affären/förbi hyllan/ gå snabbt igenom en dörr...

(Ja nu tänker ni, så långsamt som hon går.... men jag vill hävda att det inte har något med saken att göra i detta fall)

Idag var jag & Olivia i Veddesta med min mamma. Olivia kämpade med att styra en kundvagn inne i en affär. En man i 60-års åldern strosade också runt inne i affären (en klädaffär). Olivia kämpar i en sväng, och då menar jag kämpar! Hon är vinklad i 90 grader för att manövrera vagnen och farbror60 bara TRÄNGER sig förbi och stoppar upp Olivia som fått upp farten av 2 km/h. Han hade kunnat vänta 5 sekunder! gett henne ett leende och sen hade han kommit fram till sin mycket viktiga klädhylla.

"Oj vänta, farbrorn måste få komma förbi, du kan manövrera din kundvagn sen"


Eller som en god vän brukar säga "oj förlåt, jag är osynlig"


Kram Linda

Av Linda - 10 januari 2009 12:09

Yes!!! PS3 har en online shop! Igår var jag inne och köpte mig:

Fångad av en stormvind

Bra vibrationer

Fantasi

Bitch

Dansa i Neon

Cara Mia (till Olivia)

Olivia blev eld och lågor och ville också in och shoppa, hon köpte (köpte och köpte, det är mitt AmEx nummer som ligger lagrat):

Empty room

Min kärlek

För att du finns

Bratz (ja, jag vet jag ÄR komersiell)

La dolce vita

Hon har sååå bra smak min lilla!

Jag köpte mig Britney!! Bara att komma Eszter!


Sen schlagrade vi loss! Så härligt att sjunga med sin dotter, hon kändes så stor när hon kunde Fångad av en stormvind utantill och vi skrålade i kapp.

Superkul! Jag får ha min mick på svåraste och Olivia på lättaste (detta har hon kommit på själv) Då vinner hon alltid! Det bästa är att jag faktiskt kan anstränga mig järnet ändå (hatar att hålla tillbaka) och ändå vinner hon. Win - win som vi säger på jobbet.


Jag vill just nu inte att Noel ska grina, tänker mig att det gör så ont i halsen då, så just nu får han precis som han vill. Detta innebar bl.a att han också fick sjunga singstar i går. Efter 15 minuter "nej, du fåååår inte ha den I munnen) lossnade det och han satt i sin lilla röda fåtölj och sjöng så det stod härliga till. Naa na naaaaaaaaaa la la laaaaaaaaaaaaaaa. Det bästa var hans look. Ihopknipna ögon, rynkad näsa och munnen i högsta skrål.


Roligt att min musikalitet gick i arv!


Kram

Linda


Ovido - Quiz & Flashcards