Direktlänk till inlägg 5 januari 2012

Plötsligt händer det!

Av Linda - 5 januari 2012 18:53

Kom plötsligt och utan förvarning på att jag saknat min blogg. Nja, inte helt utan förvarning. Läser Mia Skäringers bok Avig Maria och insåg att det hon gjort är att gett ut sin blogg, i bokformat.


Då slog det mig att jag kan tjäna kosing på det här. Kollade igenom gamla inlägg och tycker helt opartiskt att jag är ganska rolig. Så nu är bara frågan:

1. Är DU rik?

2. Vill du ge ut min blogg i bokform?


Lämna ditt telefonnummer så hör jag av mig!


Nu kommer också ett inlägg! (som ett Kinderägg detta inlägg! 1. Överraskningen att jag bloggar igen. 2. Överraskningen att man kan bli rik på min blogg 3. Överraskningen att det blir ett inlägg också)


Nyårskrönika


Likt Agneta Sjödin och Filip & Fredrik vill jag nu också ha en alldeles egen nyårsrkrönika.

Det kommer gå till så att jag presenterar olika kategorier och sen utser jag en vinnare inom respektive kategori (oj vad hon härmar Filip & Fredrik tänker du nu alldeles riktigt)


Året blogg

schwartz.bloggplatsen.se

Motivering: Likt en envis Jehovas-dörr-knackare dyker återuppstår bloggen när du minst anar det


Året ris

Uncle Bens. För att det helt enkelt inte finns någon som kan slå detta ris.


Året ros

Färdiga plättar

Motivering: Tack kära plättar för att ni ligger där i platsförpackningen och bara är redo för att ätas. Ni har räddat många onsdagar när jag har 15 minuter på mig mellan att ha landat hemma efter hämtning tills det är dags att kasta sig iväg till barnets aktivitet. Ni har också skänkt glädje på ett par skolutflykter. Tack, mitt hjärligaste tack!


Årets jag saknar dig

Lena

Min kära barndomsvän som togs ifrån oss alldeles för tidigt. Jag gråter fortfarande i tid och otid, för att du saknas mig.


Årets förändring

Jag

För att jag vågade byta bana, brutalt. (jobbmässigt pratar jag nu) och för att jag nu har ROLIGT på jobbet. Något jag inte haft på ett bra tag innan.


Ja, så blev min nyårskrönika. Önskar dig ett skönt 2012!


Kram

Linda in mig i silkespapper (min boktitel)





 
 
Ingen bild

Martina

6 januari 2012 01:03

Tack för att du äntligen är tillbaks! Har saknat din blogg och jo jag skulle köpa boken, lägg till några av blogg inläggen från fb o barnen också så är den klock ren ;)
Kram och god fortsättning på det nya året hoppas det blir flera inlägg inom kort!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 3 februari 2012 20:15


En hylling i ren pur Latte-anda till min härliga vän, Martina!       Det roliga är att Martina myntat uttrycket fusk-latte så jag googlade efter en bild på fusk-latte, vad dök inte upp på första platsen på Google om inte...... Martinas blo...

Av Linda - 8 januari 2012 19:10

Vi svänger in på MediaMarkts parkering. Vi vill stå så nära entrén som möjligt och Per blir irriterad när en bil står längst med, precis utanför parkeringsrutorna och blockerar inte mindre än fyra (4!) parkeringsrutor.  Jag hinner snabbare en en tama...

Av Linda - 6 januari 2012 13:55

Sitter här med dåligt samvete. Jag har lovat mig själv att alltid köpa Situation Stockholm (tidning som säljs av hemlösa). Alltid. Även om jag redan köpt den. Det har jag råd med. Och de behöver pengarna.   Idag var jag och handlade. Skulle bar...

Av Linda - 28 september 2011 21:45


Long time no seen! Nu är det så, att enligt mig föder ilska kreativitet! Och varför har jag nu efter så lång tid i blogg-dvala blivit kreativ? Jo, jag har blivit ilsken såklart!   Här om dagen gick jag med min lille son på en fridfull gångväg g...

Av Linda - 13 februari 2011 21:17

I morgon är det Alla hjärtans dag.    Det är inte bara julen som blir roligare när man får barn, alla jädrans dagar blir det. Olivia är så uppspelt inför i morgon och har suttit inlåst på sitt rum med sin lillebror och tillverkat Alla hjärtans presen...

Ovido - Quiz & Flashcards