Alla inlägg under november 2009

Av Linda - 29 november 2009 19:01

Bara måste lägga upp den här bilden!

Den är från en toalett på en nattklubb vi var på.

Toaletterna i Kina är i övrigt ett hål i marken varav jag inte gärna ville göra mig kissnödig om man säger så.

Vi kom till denna nattklubb med resten av vårt Kina-gäng och jag gick således på vin, som man blir minst kissnödig av.

Efter ett tag hade nöden ändå sin lag och jag möttes av detta!


  


Sen var jag tvungen att gå över till öl... så jag fick kissa om och om igen...

(den städades mellan varje gäst också)


Får avsluta med att citera en av damerna som var med på resan.

"Det jobbiga var att jag var tvungen att bajsa, det kändes helt absurt att göra det på den toan"

 

Prutt

Linda

Av Linda - 29 november 2009 07:45

Sen sist har jag både hunnit förverkliga mitt eget "Dagens Tips" samt varit i Kina.

Yes, god damn! Jag har varit i Kina!

Mamma och jag fick tag på en shoppingresa "Julshoppa i Peking med Maggan" för ett riktigt riktigt sjysst pris. Så vi slog till.

Och oj vad man kunde shoppa i Kina. Thailand med sina kopior kan slänga sig i väggen. Här fanns ALLT, till riktigt riktigt billiga priser.


Förutom shoppingen har jag gått på Kinesiska muren. Gått på Kinesiska muren!

   Jag går på "The great Wall"


Det var mäktigt, minst sagt.

Ja naturligtvis hann vi med massa massa annat också men det orkar jag inte gå in på.


Och sen vips när jag kom hem blev det jul! Bara det! Igår satte jag upp att stjärnor & stakar så nu lyser det så mysigt när jag sitter här i arlamorgon med barnen.

Idag ska vi ta och tända första ljuset och äta lite lussebullar.

Det är julmarknad vid Skälbygård (där vi hade vår bröllopsfest) idag, men jag är så mättad på att gå på marknader, så den får va' i år! (All shopping i Kina var på marknader med minst sagt ihärdiga säljare (kidnappare) Looki, looki, sheap price only for you... )


En mysig mysig 1:a advent önskar jag dig, where ever you are!

Kram

Linda


  

Av Linda - 13 november 2009 17:19

Tänk er Amelia jul när den kommer. Jag tänker på sidorna med alla julklappstips. Jag älskar att lusläsa dem och få ideér till mina egna inköp.

Nu tänker jag bjuda igen.

Här är mitt tips till dig:


Eszters julkortsfotografering!


  

Gå in på hennes hemsida www.simone.se och kolla mer! Obs! Ser ni nån snygg kille, så är han min! *ritar ett hjärta*


Klick

Linda

Av Linda - 11 november 2009 06:30

Du som känner Noel vet att han pratar. Oavbrutet.

Han pratar hela tiden och högt. Ibland förstår man vad han säger, ibland inte.


Säger man till honom att han är en babbelkille, svarar han: "Jag heter Nonno" (Noel)


Igår stod jag och diskade och Noel stod brevid och babblade. "Gör du mamma?" "Jag okkå diska"

Jag sa mest "Mamma diskar nu" "Du får vänta" "Inte nu.."


Tillslut byter Noel taktik och säger "Ha nappen" Jag säger "Du får den när du ska sova".

Och nu kommer det roliga:

Noel: "Jag orkar inte pratar mer"

Jag: "Vad sa du??! Orkar du inte prata mer?" (Trodde jag hört fel)

Noel: "Nä, orkar inte prata mer" "Ha napp i munnen istället"


Innovation av detta slag måste uppmuntras! Fick han nappen? Ja, självklart!


Kram

Linda



Av Linda - 8 november 2009 18:49

Idag har vi varit på reunion. Reunion med ett par vänner till mamma och pappa och alla deras barn (jag t.ex) och barnbarn (jag stod för 66% av dem).

Jättetrevligt! Vi umgicks massa och semestrade ihop när jag var liten och sen jag var sådär en 18 år har jag inte träffat "barnen".


Det blev tidig middag, så nu ska vi ta lite varm choklad/te & smörgåsar. Med tända ljus.. Myyys...


Myys- fiis

Linda

Av Linda - 7 november 2009 15:05

Idag har jag och Olivia varit på IKEA. Målet var att få henne intresserad för en ny säng. Vi vill nämligen ha hennes nuvarande till Noel, men hon har varit tämligen ovillig att byta ifrån sig sin säng.

Men min plan fungerade. Hon såg massa sängar på IKEA som hon ville ha, nu är det bara att bestämma sig för vilken.. Vångingssäng stod högt på hennes önskelista. Likaså en höööög, vanlig säng och en jättefin säng dagbädd (min favorit).


  


Nu ska vi bara ha beslutsångest ett tag, så blir det nog bra!


Som vanligt när jag har varit på IKEA och köpt det jag hade tänkt mig när jag åkte dit, så kommer jag hem med en ännu större önskelista:


JULSAKER!

Ny servis

Vardagsrumsmatta

Blomkrukor

Köksbord

Mattor till barnens rum

Gardiner till barnens rum


Såg en ny rolig sak som de börjat med. Bokstavskex. Med I K E A, de är så smarta.


Okej, hej!

Linda







Av Linda - 5 november 2009 19:00

Okej, jag vet. Svininfluesan är uttjatad. Men jag kan inte låta bli!

H U R kan vaccinet ta slut på varenda vårdcentral, när vi knappt börjat? Jag har läst i typ 20 olika upplagor av tidningar att Sverige beställt för mycket vaccin. Jaha... vart då? Inte ens har de börjat vaccinera allmänheten förrens det tar slut!


Nu har det blivit som rea-kjolen som man inte köpte och sen kommer på att man bara MÅÅÅSTE ha! Nu, när jag äntligen känner mig 100% säker på vad som gäller för mina barn och ska spruta, då finns det inte!!

Nu har jag nästintill panik för hur sjutton man ska få tag på vaccin.


Nån som bor i Norrort och vet en VC som har? Man får ju vaccinera sig i vilken kommun man vill (tips)


Sprutor till folket!!

Linda

Ovido - Quiz & Flashcards