Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Linda - 1 januari 2009 22:15

Det har blivit en tradition i casa Schwartz att ta en omgång Buzz när barnen lagt sig. (Buzz är ett superkul interaktivt frågespel för Play Station)

En vinnare måste koras varje kväll och oftast blir det bäst av tre spel.

Idag, precis som igår (oh nej jag är inte högmodig) VANN JAG!!

Finkänslig som jag är briljerade jag totalt!


Jag är förutom en extremt dålig förlorare också en ganska dålig vinnare.

Riktigt riktigt sur blir jag när omgången Poängtjuven kommer. Den som svarar rätt får ta poäng (300 stycken vilket gör rätt stor skillnad) från den andra. Jag hatar det! Mina poäng! Dessutom är Pers buzzare (handkontrollen) snabbare än min. Om vi trycker samtidigt (jag kan höööra klicken och de kommer samtidigt) så får han poängen. Jag blir riktigt riktigt riktigt sur.


Trots att det är fel på våra buzzers så tog jag hem tureringen idag. 2-1

Dålig vinnare som jag är sjöng jag dum dum dum... ge mig ett D ge mig ett U ge mig ett M. Vad är du? D U M


I Buzz får den som ligger sist välja nästa ämne och Per bestämde därför att eftersom han förlorade fick han välja film. Så nu tittar han på Sagan om Ringen (därav bloggar jag för jag tycker den är snarkmedel)


buzzzzzzzzz

Linda

Av Linda - 1 januari 2009 17:53

Jaa... jag måste väl säga att det nya året börjat bra *peppar peppar*.

Efter en mysig kväll med familjen, skumpa, Pompac god mat och trevligt sällskap (och en massa drinkar från Pers nya hemmabar) så skådade jag och Per in 2009 från vår balkong. Satan vad rakter det var?!? Varför köpa egna tänkte jag finkänsligt (har aldrig köpt egna men ändå).


Vaknade 9 i morse, får sovmorgon varje dag nu tack vare ryggskottet (jag kan ju ändå inte gå upp och ta hand om Noel).

Hade mys hemma och orkade inte klä på mig förrens Pykarna kom på spontanfika strax runt 14. Om vi backar bandet så hade jag dragit igång en ommöblering innan dess. Ryggskott och invalid- visst, men arbetsledare - javisst. Ommöbleringen bestod av att jag sa hur jag ville ha det och Per verkställde. (Han börjar se riktigt riktigt trött ut här hemma)


Plåtade lite möbler och la ut på Blocket. Garderoberna i sovrummet blev sålda och hämtade för en timme sen. Nu har vi ingenstans att ha kläderna, så de ligger överallt på golvet.


I morgon ska jag och Olivia på Disney on Ice - prinsesspecial. DET kommer bli uppskattat och KUL!


Finkänslig tjolahopp

Linda


P.S 2009-år trendord är om du har varit uppmärksam, just F I N K Ä N S L I G



Ovido - Quiz & Flashcards