Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Linda - 25 januari 2009 09:39

Igår blev vi spontanbjudna hem till the Simones! Vi hade båda blivit övergivna av våra middagsdater (sjuka) och bestämde oss för att ödet måste ha velat att vi skulle träffas. För en gångs skull får jag säga att Nån har tydligen sagt att just vi skulle få ha trevligt på lördagskvällen!


Det hade vi! Supergod mat och så fick vi smaka Daniels skatt, Amarone vin! (www.amaroneguiden.se) Verkligen roligt! och gott! Trevligt och extra trevligt eftersom jag flera gånger fick vinna i Buzz!


Tjejerna hade superkul (ja Noel med fast inte direkt med dem, han hade high chaparall med tjejernas leksaker och åkte bl.a runt (själv) på en rosa Barbie moped)(är den förresten hel fortfarande?).

De har ju inte träffas så jättemycket så i morse ägde följande konversation rum vid frukost bordet:


Jag: - Hade du kul igår med Ellen och Andrea?

Oliva: (tindrande ögon) - Ja, vi hade jätteroligt!

Jag: - Nu har du två nya kompisar. Ni kände ju inte varann så bra förut, ni har ju inte träffats så ofta. Vad kul att du är så bra på att skaffa nya kompisar (man tar ju varje tillfälle till självförtronde boost)

Olivia: - Jo  hoooooo! Vi har visst träffats förut!

Jag: Jaaaaaaa, men inte så ofta

Olivia: - Jo hoooooooo. De var ju hemma hos oss förut, den 20 anuari


De har förvisso träffats ett flertal gånger, senast i somras :-)


Idag ska snälla mamma (och kanske pappa om han frisknat på) vara barnvakt några timmar. Jag och Per ska ut och kolla lite i affärer, kanske köpa lite snygga kläder och sen gå och ta en fika på tu man hand. Tack mamma & pappa för att ni ställer upp så mycket!


Kram

Linda

Ovido - Quiz & Flashcards