Alla inlägg under oktober 2008

Av Linda - 31 oktober 2008 22:26

Jag och barnen har varit hemma hos mina föräldrar på Halloween middag. Per är ute på Soldaten Svejk och dricker god öl med jobbet.

Det plingade på dörren hela tiden med små små spöken och andra ruskigheter. "Bus eller godis?" Vi provade dem:

- Vad händer om man vi inte har godis, vad har ni för bus då?

Svaren var lika olika som utklädnaderna.

Småflickorna fnissade " vi har inget bus..."

Andra förslag var:

- Då äter vi er till middag

- Då äter jag upp ditt hår

- Då tar vi en tugga av er


De åt upp allt godis vi själva skulle ha haft efter spöktårtan...


Jag åker till Hedemora i morgon på Halloween fest!!! Ska bli SÅ kul!

Tack Eszter för att du ruskade om mig lite! Vet inte vad jag tänkte, självklart SJÄLVKLART är det alltid givet vad man ska vara på maskerad! Vem vill inte gå ut som sig själv, fast inte bli dömd av fördomsfulla människor! Ha ha....


Kram L

Av Linda - 31 oktober 2008 08:52

Då har man gjort första arbetsveckan efter semestern! 2 hela dagar :D Idag är jag ledig igen! Jag skrotar runt och orkar inte klä på mig, det bästa med att vara ledig tycker jag. Barnen kollar på Bolibompa, det bästa med att vara ledig tycker Olivia.


Jag ska ringa SJ snart och kolla om jag kan få en resa till Hedemora! Lena & Niklas har Halloween fest i morgon, skulle vara sååååå kul att smita iväg själv och partaja lite. Undrar bara vad jag ska klä ut mig till....?


Ha en bra dag!

Kram Linda

Av Linda - 28 oktober 2008 15:31

Kul att du hittat hit! :-))) Hur går det med ryggen? Känner du dig bättre eller är du fortfarande mör?


I övrigt kan jag meddela att min omröstning av tiderna bästa dokusåpa är avslutad och avgjord. Inte helt överraskande vann Big Brother överlägset med 62,5%. Tror det är Adam som gör det.

Till alla er som röstat säger jag bara Kap koon kaa (tack)!


Av Linda - 28 oktober 2008 10:11

Ja, Eszter jag bytte bild :-) Laddade upp fel.... trött som sagt... he he


ok här kommer några fler!


Kram

Av Linda - 28 oktober 2008 09:55

HEJ!


Back in Sweden :D

Vi landade i går natt, 01.45 svensk tid. 7.45 thai-tid. Vi har INTE lyckats ställa om dygnet. Själv har jag redan varit vaken i 6 timmar! Noel vaknade 4 och vi har varit uppe sen dess. Vi och vi... Noel sover redan middag...


Vi hade en superhärlig resa! Mycket bad och sol! Vi hann se riktigt riktigt mycket faktiskt. Härliga stränder, snorkling, tempel, shopping, massage och super super god thaimat + mycket mycket Singha (världens bästa öl i värmen)


Det är ungefär så mycket jag orkar berätta idag, trött som sagt...

Men denna bild säger rätt mycket om hur kul vi hade det! Ha ha....


KRAM

P.S deprimerad pga av att jag gärna hade varit kvar i värmen ett tag till...


Av Linda - 18 oktober 2008 16:52

Hej mina vänner!


Kunde inte låta bli bloggen, ens från Thailand!

Vi har det SUPER här nere, eller är det uppe, eller åt sidan....

Det är varmare än varmast och vi svettas HELA tiden! Men synd att klaga, det går ju att svalka sig i poolen, eller i havet, eller med en Singha för den delen!

Tog massage idag, 30 min underbar knådning av fötter, händer, nacke för..... 30 kronor! Som sagt, synda att klaga...


I morgon bär det av till en ny strand, vi har en tuk tuk dit, det gillar barnen skarpt! Noel grinar varje gång vi måste gå ur, han skulle kunna åka tuk tuk dagarna långa.


Soliga härliga varma kramar från

Thai Linda

Sawadee kaa

Av Linda - 11 oktober 2008 13:17

I morgon åker vi för att lapa sol och ha det gött i Kata Beach, Thailand.

Förestäl dig mig, liggades på den här stranden.....

Av Linda - 11 oktober 2008 13:00

Tack Eszter & Cissi för era gulliga och uppmuntrande kommentarer!


Och tack ALLA för alla kommentarer till mina inlägg - det är SÅÅÅ roligt att få dem!


Kram Linda

Ovido - Quiz & Flashcards