Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Linda - 11 januari 2009 13:24

Det är såå härligt när Olivia sjunger Sing Star. Hon klockar varje låt, varje ton, hon är verkligen en talang. Det sköna är orden hon sjunger, t.ex Fånga dagen stormvind och hii mii baby oua må taaaaaaaaa


Förutom Sing Star har vi hunnit ha julgransplundring på förmiddagen. Olivias kompis Karolina var här och vi dansade kring granen. De tyckte det var superkul! (och jag blev alldeles flåsig) Noel satt på golvet bredvid och försökte få upp godisklockan vi skulle ha efter dansen. När tjejerna tröttnat på att dansa åt vi choklad! När chokladen väl var slut ville Noel dansa. Det blev julgransdans i sammanlagt 1 timme!


Han hade uppenbarligen observerat oss medans han kämpade med godisklockan. Smågrodorna "hoppade" han runt till (ni vet hur det ser ut när en liten inte lärt sig hoppa än, det blir som ett skutt med ena benet bara) och petade in fingret i örat vid ej öron ej öron...

Prästens lilla kråkan var annars hans favorit, och att ramla på golvet var såklart roligast. Efter ett tag försökte jag fuska lite och bara huka mig när jag trillade, men då blev jag uppläxat. Man ska ramla på rygg! och sprattla med benen i luften. Jösses vilket work out pass!


Nu är Olivia och Per och åker skridskor i Vällingby. Olivias premiärtur, ska bli spännande och se vad hon tyckte!


Nu är glada julen slut slut slut, julegranen bäres ut ut ut, men till nästa år igen, kommer han vår gamla vän - för det har han lovat!


Kram Linda

Ovido - Quiz & Flashcards