Alla inlägg under september 2011

Av Linda - 28 september 2011 21:45

Long time no seen! Nu är det så, att enligt mig föder ilska kreativitet!

Och varför har jag nu efter så lång tid i blogg-dvala blivit kreativ? Jo, jag har blivit ilsken såklart!


Här om dagen gick jag med min lille son på en fridfull gångväg genom skogen.

För att sen följande uppmaning ska få lite mer tyngd ska jag nu förtydliga vad en gångväg är:


 

Jag läser: "Gångväg är en väg som bara fotgängare får använda"

Sen kan man klicka på relaterade områden som "Cykelbana".

Ingenstans på beskrivningen av "gångväg" står det att man går med livet som insats och när man hör ett "pling pling" bakom sig gäller det att blixtsnabbt kasta sig ner i diket för att inte bli nermejad av en tävlingscyklist!


Så med livet som insats går vi på gångbanan. Det går inte längre att låta en fyraårig ströva omkring och upptäcka löv, maskar, nypon och allt vad det nu är en fyraåring tycker är intressant. Nej, nu måste vi gå på led, på högersida, med armarna in mot kroppen.  För om vi hör "pling pling" då är det redan för sent.


Då kommer de svischande i sina gula glasögon, hjälmar, svarta tights och tunn tunn jacka. Siktet är inställt på att maxa gårdagens tid. Då har man inte tid att sakta ner för nån jälva morsa med sitt dagisbarn som går mitt i banan och förstör?


Tacka vet jag bilar! Bilar håller sig på sina vägar och stör bara varann.


Vill härmed uppmana alla cyklister att börja ta bilen istället!


//Linda

För ett säkrare Sverige

Ovido - Quiz & Flashcards