Alla inlägg under juli 2009

Av Linda - 30 juli 2009 18:29

I dessa semestertider känns det viktigt att dela med mig av detta tips som jag fick på aftonbladet.se idag: 



 


Så häll lugnt upp ditt glas vin ikväll (eller din öl om det känns bättre). Glöm för guds skall bara inte bananen i morgon!


Skål!

Linda






Av Linda - 29 juli 2009 21:35

Har just varit hemma hos mamma och pappa och grillat hamburgare. Vad gott det är med hemgjorda!! Mamma hade dessutom gjort en supersmarrig avokadoröra till. Mmmmmm...amma! (Var ju fyndigt med nu blev det ju orättvist) Ppppp.....appa! (inte lika fyndigt, men nu blev det ju rättvist)


Inte mammas hamburgare, men ändå..


Tack för en mysig kväll! PPKK


Och Tack Jeanette! som idag ringde från Götet, där stod hon på H&M och undrade om hon skulle köpa en Madonna tröja till mig! (såklart JA)


Tack å tack å tack!

Linda

Av Linda - 29 juli 2009 01:12

Nyss hemkomna från The Henrikssons. Tack för en supertrevlig kväll och god mat & dryck!!

En familjeduell i Sing Star gav familjen Schwartz en överlägsen seger. Och eftersom jag älskar att vinna gav detta naturligtvis en extra guldkant över kvällen!


Förutom att vi vuxna hade trevligt så hade barnen det med. Så kul det är när det finns nån för alla att umgås med! Olivia och Lina lekte, de gjorde en show som vi fick komma och titta på. Affischer var upptryckta på Linas rum som talade om att det var "DISCO VELKOMEN IN". Så duktiga :-) *stolt*


Noel och Kajsa (jämngamla) lekte hela tiden. Det sötaste var när de skulle gå iväg och lilla Kajsa säger till Noel med sin ljusa ljusa (jätte jätte söta) röst:

-Kom nu lilla gubben


Natti natt...

Kram

Linda

Av Linda - 27 juli 2009 21:55

Jag har ju varit lite osäker på om jag skulle fortsätta sälja Dag och Nattsmycken. Men idag, efter att ha pratat med deras säljcoach, och förstått deras nya koncept, kan jag meddela:

Jag kommer fortsätta!!! Det blir precis lika bra som tidigare!


Den nuvarande kollektionen säljs t.o.m den 15 augusti. Den nya kommer runt 1 september. Vill du boka in en visning? Hör av dig :-)

Av Linda - 27 juli 2009 07:11

Okej, nu tycker vi lite synd om mig! Sitter hemma och äter lite fil, familjen sover! och jag ska TILL JOBBET!!!



Av Linda - 25 juli 2009 15:33

Du trogna läsare vet hur jag sliter med vårat akvarium... Idag stod rengöring på schemat, igen (!)


Men se så fint det är när det är rent! Nu njuuuter jag!


Åh, ja just.. jag kan kommentera mina foton


Nu bär det iväg mot Haninge kommun för ett besök hos svägerska med familj. De bygger hus och det ryktas om att det börjar bli klart.. ska bli spännande att se!


Kramis

Linda

Av Linda - 24 juli 2009 20:36

Idag har jag rensat bland gamla papper. Jag hittade ett kort från när jag var kanske en 6-7 år. Fotot har jag tagit själv, motivet är med största sannorlikhet riggat av mig själv.


Mina kompisar hade Sindy-häst (ja, vi lekte med Sindy, inte Barbie), Sindy-barnvagn, eller Sindy-hund (vi hade ofta bara en (1) riktig Sindysak, resten gjorde tillverkade man själv av typ pappkartonger eller i träslöjden). Men vad hade då Linda? eller Bajs-Linda som en del kallar mig.


Ja kolla själva...



Prutt på er och trevlig fredagskväll!

Linda

Av Linda - 23 juli 2009 18:37

Igår var vi på Grönan med Anna Ivarsson och hennes familj.

Anna och jag var oskiljaktiga som tonåringar (och lite till) och det var fantastiskt kul att träffa henne igen!


Roligast hade vi när vi åkte barnens Fritt Fall


Om vi nu bortser från att Grönan är underdimensionerad för alla betalade (med utropstecken!! Det kostade oss 798:- och då är Noel GRATIS) gäster, att det inte finns mer än 2 (TVÅ!) toaletter på "matområdet" och att de finniga tonårspojkarna (ursäkta, men killar ÄR långsammare än tjejer) i korvmojjen gjorde allt annat än jobbade på accord. Och om vi bortser från att det var ca 15 min kö till ALLT och vissa köer var så långa att man inte ens ville kolla hur lång tid de tog, om vi nu bortser från det. Då, DÅ var Grönan en superkul upplevelse!!


Anna & co följde sen med oss hem och vi njöt av mat & vin på baksidan.

Verkligen kul att träffa er! (Kom snart tillbaka)


ahahaHAHAHAHAHAHAHAH (så lät jag när jag åkte Fritt Fall)

Linda

Ovido - Quiz & Flashcards