Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

Hur tar man hand om ett sjukt barn?

Av Linda - 26 januari 2011 21:00

Har varit hemma och vabbat (vård av barn) i veckan. Efter ett tag kan det bli problem med underhållning. Som vuxen har man också en egendomlig vilja att barnen ska få komma ut lite varje dag.


Min lille löste allt på ett mycket bra sätt. Han hittade SVT play när han spelade på Bolibompawebben och satte på sitt favoritprogram, Richard Scary.

Han klappar sina små händer i förtjusning och utbrister:


- Man får frisk luft när man gör så här! (luftdraget av handklappningen)


Så! Allt var plötsligen löst. Underhållning OCH frisk luft! Kan inte bli bättre!


Kram

Linda

 
 
Martina

Martina

27 januari 2011 10:42

Den killen är bra smart! Och svt play är kanon har själv upptäckt det ganska nyligen så jag som inte har tv i sovrummet kannu ligga där och titta i varjefall =)Kram på er Martina

http://jultokigafrugan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 3 februari 2012 20:15


En hylling i ren pur Latte-anda till min härliga vän, Martina!       Det roliga är att Martina myntat uttrycket fusk-latte så jag googlade efter en bild på fusk-latte, vad dök inte upp på första platsen på Google om inte...... Martinas blo...

Av Linda - 8 januari 2012 19:10

Vi svänger in på MediaMarkts parkering. Vi vill stå så nära entrén som möjligt och Per blir irriterad när en bil står längst med, precis utanför parkeringsrutorna och blockerar inte mindre än fyra (4!) parkeringsrutor.  Jag hinner snabbare en en tama...

Av Linda - 6 januari 2012 13:55

Sitter här med dåligt samvete. Jag har lovat mig själv att alltid köpa Situation Stockholm (tidning som säljs av hemlösa). Alltid. Även om jag redan köpt den. Det har jag råd med. Och de behöver pengarna.   Idag var jag och handlade. Skulle bar...

Av Linda - 5 januari 2012 18:53

Kom plötsligt och utan förvarning på att jag saknat min blogg. Nja, inte helt utan förvarning. Läser Mia Skäringers bok Avig Maria och insåg att det hon gjort är att gett ut sin blogg, i bokformat.   Då slog det mig att jag kan tjäna kosing på de...

Av Linda - 28 september 2011 21:45


Long time no seen! Nu är det så, att enligt mig föder ilska kreativitet! Och varför har jag nu efter så lång tid i blogg-dvala blivit kreativ? Jo, jag har blivit ilsken såklart!   Här om dagen gick jag med min lille son på en fridfull gångväg g...

Ovido - Quiz & Flashcards