Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Linda - 7 januari 2009 20:39

Idag har jag ringt dagis fem! gånger!

1. Olivias avdelning och talade om att hon inte kommer förrens på fredag då Noel ska opereras.

2. Noels avdelning för att tala om att han inte kommer förrens om 1 1/2 vecka och undrar vilken tid jag egentligen valde för hans utvecklingssamtal i morgon. (8 var det, jag sa "oj" och fröken sa "ska vi ta det lite senare?" jag sa "ja" och vi bestämde kl 13)

3. Ringer till Olivias avdelning när jag kollat igenom sjukhuspapprena och upptäckte att operationen inte alls var på fredag utan i morgon! Säger att hon kommer i morgon istället.

4. Noels avdelning och talar om att jag inte kan komma kl 13 heller.

5. Olivias avdelning när jag ringt och fått operationstiden 7.30 Olivia får vara med morfar i morgon istället och jag säger att hon inte kommer förrens på måndag.

Fröken säger "om du ångrar dig igen behöver du inte ringa. Det är bara att komma, hon är välkommen"


Så förutom bada/byta lakan/packa väskan till imorgon så har vi även hunnit med en mysig dag med grannarna.

De kom på förmiddagen och barnen åkte stjärtlapp på våran baksida.

Sen blev de kvar hela dagen. Vi käkade lunch, fikade, mellisade och pysslade och pratade. Jättemysigt!


Nu ska jag kolla runt bland mina vänners bloggar, alltid lika kul!

Och Lena, självklart tycker jag den där tredje väninnan ska följa med dem!


Oj, det heter visst inte dagis längre, jag menar förskolan, så gör typ find & replace på mitt inlägg så jag för guds skull är politisk korrekt!


Nu ska jag lägga mig på soffan och svimma lite


Kram

virrpannan


PS gör Find & Replace på fröken också. Ska bytas ut mot pedagog

Ovido - Quiz & Flashcards