Alla inlägg under maj 2010

Av Linda - 20 maj 2010 15:32

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7157468.ab


Glöm inte att kolla in bilden på gratängen också!


Grattis! till den som lyckades med detta practical joke säger jag bara!

Av Linda - 9 maj 2010 20:05

Vaknade 7.53 av att Olivia skrek. "Sluuuuuuuuta!! Sluuuuuuuuuuta! Annars säger jag till mamma!" Jag gick yrvaket ner för trappan.

Mös lite med barnen i soffan och piggnade samtidigt till så pass att jag kunde gå in i köket och fixa lite kaffe.


Drack kaffe till kl 10.00 när jag tog på mig mina walking shoes och samlade alla mina barn för en promenad. Noel i vagn och Olivia på cykel.

Gick/cyklade/rullade runt i omgivningarna och avslutade prommisen i en lekpark.

11.27 fick jag dagens första pollenchock och vi styrde stegen/hjulen hemåt.


Barnen ville vara ute mer, så Per fick svida på sig och gå ut en stund. Jag checkade av vad som hänt ute på FB. Det var inte så mycket.

Stekte plättar till barnen som nu börjat komma tillbaka in. Tog en av plättarna, pepprade med strösocker och åt upp. Mums!


Duschade. Torkade mig. Missade en fläck, men det torkar ju av sig självt efter ett tag. Sminkade mig och fixade håret. Klädde på mig. Petade mig i näsan så inga snorkråkor stack ut där de inte ska. Pussade familjen och sa "Ciao!" Så drog jag.


Tog bilen till Kista där jag blev upplockad av Eszter. Vi åkte in till Grand där Eszter skulle reka för en kommande bröllopsfotografering. Vi rekade och tog en reka-promenad i omgivningarna runt Grand. Måste säga att det är fantastisk kul att vara inte i Stockholm. Så vansinnigt fint! Ska jag göra oftare.


Tog bilen (inte av lättja men utan av parkingingskäl) till självaste citykärnan. Lite slö-strö-shopping på NK och sen en efterlängad Latte! S-tan vad gott det är med Latte!


Åkte tillbaka till Kista. Bytte till min bil. Åkte till Outlet. På 20 minuter (de stängde 17) hann jag med följande:

- Stadium (hade inte vad jag sökte)
- Byta ett par skor på Skopunkten (som jag gått i men fått skavsår av, trodde egentligen inte att man kunde reklamera sånt, men försöka kan man ju alltid. (p.s det går))
- Intersport. Hade vad jag sökte. En tunn bomullsmössa + keps till Olivia


Åkte hem. Kramade lite på barn som saknat mig. Åt en god middag som Per lagat iordning. Tog hand om disk och kök.


Kramade lite till på barnen innan jag började hota min minsting med att om han inte kom för tandborstning innan jag räknat till 3 så skulle hans pappa lägga honom (ett fasansfullt hot i hans öron). Han kom på 2 och jag borstade hans tänder. Läste en saga. Sjöng. Noel somnade.


Gick ner. Smygåt lite chips i skafferiet, så inte Olivia skulle se. Satte mig soffan där jag nu sitter, med datorn i knät. Per frågade: "Vill du ha lite skumpa? Jag svarade "Ja".


Så nu sitter jag här och bloggar och blickar mot mitt glas skumpa som porlar så där fint av de finaste små bubblorna. (Nu var jag tvungen att sluta skriva för 30 sekunder och ta mig en klunk)


Snart ska jag pussa Olivia godnatt, jag och Per ska fortsätta dricka skumpa.


Wish you a pleasant night, where ever you are!








Ovido - Quiz & Flashcards