Alla inlägg under september 2009

Av Linda - 30 september 2009 20:39

Nyss hemkommen från en smyckesvisning på dagis! Åh, vad kul det var!! De var överförtjusta i smyckena och då blir man lite extra stolt Tungan ute


I övrigt är ordet "mycket". Det är MYCKE just nu... Fullt ös! Vi har skol- & dagismöten typ varannan dag tycker jag.

Dagarna bara rullar på och jag hinner just ingenting. Eller så är det just det jag gör. Hinner massor.


I morgon är det den 1 Oktober. En dag som för alltid kommer förknippas med Lenas födelsedag...

Det är med fasa jag insett att den dagen närmar sig, det blir så påtagligt, extra sorgligt, att hon inte får finnas hos oss längre. Till Dig som också får en tuff dag i morgon... Jag tänker på er!!


Ta hand om varann!

KRAM

Linda


Av Linda - 26 september 2009 16:52

Ja, vad kan det bero på? Att jag varit oinspirerad att skriva? Att jag inte haft tid?

Ånej! Inte sånt inte! Jag är ju en celeb! En kändis... (jasså ni hade glömt det?)

Har varit upptagen med min nya releaseturné.


Jag har inte bestämt vad det är jag ska släppa än. Kanske en skiva? eller en bok? eller kanske bara en fjärt?

Hursomhelst har jag varit  ute och festat kungligt och gjort PR.


   

Jag dansar på ett PR-party i Malmö  

Önskar er en glamorös lördagskväll!

puss puss (på vardera kind)

Linda

Av Linda - 17 september 2009 09:26

Det var med stor sorg jag här om dagen loggade på aftonbladet.se och möttes av beskedet att Patrick Swayze var död.

Han var min allra första idoltonårsförälskelse och gånger jag såg Dirty Dancing går inte att räkna med alla fingrar och tår jag har.

Anna, kommer du ihåg vårat "näste" där alla väggar var tapetserade med affischer på Patick?


Jag lyfter hatten för honom!


  



Idag, är det torsdag. En vanlig torsdag. Men jag är ledig!! Ska med Noel till ÖNH och tog en föräldradag.

Tänkte passa på att umgås lite på tu man hand med min minsting. Parken står på schemat!


Wish you a happy happy day!

Kram

Linda




Av Linda - 11 september 2009 07:00

Vi har kämpat för att lära Noel att säga "förlåt", när han t.e.x slagit Olivia. Han har vägrat...

Nu har det släppt! Och nu ber han om ursäkt för allt möjligt, hela tiden. Urskiljningslöst och ohämmat.

"låt mamma, itte meeenin" (förlåt mamma, inte meningen) är nog den fras som går varmast här hemma.


Han har också blivit riktigt artig. "Tack maten, den goooo". Torkar man av honom efter maten säger han "Tack! mamma"


I går slog han på stort. Jag har lärt honom att säga "oj, förlåt! Jag rapade!" när han rapar (jag veeet... sånt jag tycker är kul). Så när vi sitter och äter i går kommer han på den fina tårtan han gjort och vill börja äta den.


Jag: Vi väntar med den tills efter maten

Noel: "Låt mamma, itte meenin. Oj, låt ja aaapade" (fast han inte rapade)


Okej.. erkänner, han låter lite kuvad. Så varför inte löpa hela linan ut? Jag har nu även lärt honom:

"Ursäkta min existens", låter ungefär så här "utätta min ettitent"


Förlåt!

Linda

Av Linda - 10 september 2009 21:58

Idag har vi i äkta Bergh-anda firat med pompa och ståt att det var 4 år sedan vi köpte vårat hus!


  

Per, Olivia & Noel har bakat denna fina (och goda) tårta



  

Olivia för 4 år sen. Vi avnjuter en flyttkorv till alls snälla som var med och hjälpte oss bära (dal: bubba)

 

  

Olivia 4 år senare :)

 

Tänk att det inte syns på mig att jag blivit äldre!


Kram

Linda

Av Linda - 8 september 2009 17:30

Asså! Idag var min chaufför sjuk! Sjuk?! Han låtsades låta skitkrass på rösten och snackade om nån grisförkylning... Hallå!? Grisförkylning? Han är väl fan ingen bonde heller!


Hursomhelst så fick jag köra själv (!) och hämta mina barn på dagis/skola. Riktigt kul att köra runt bland vanliga människor och se hur de har det.


  

Jag kör bil

 

Love, peace & trafikvarning!

Linda

Av Linda - 7 september 2009 18:44

Många har hört av sig och vill se hur det ser ut när en känd människa sitter och bloggar. En del vill även veta hur mina naglar klarar sig. Ja.. mina naglar är ju lite mer känsliga än era, eftersom jag är en kändis. Men också därför har jag naturligtvis råd (och blir sponsrad - tack Nagellife, love you) att förstärka mina naglar.


Jag trycker på enter


Love, peace and tangentbord!

Linda

Av Linda - 6 september 2009 10:33

Åh! Inspirationen är tillbaka! Det är så kul att låtsas vara en kändis och att ni är intresserade av allt jag skriver och håller på med i mitt liv!

 Så vi fortsätter...


Idag har jag ätit frukost. Rostat bröd och te. Nu sitter jag vi datorn med en kopp kaffe.

 

 Mitt kaffe


Love, peace & morgonfika

Linda


Ovido - Quiz & Flashcards