Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Linda - 28 januari 2009 10:20

Skulle ha varit hemma med Noel idag, sista säkerhetsdagen innan han skulle börja på dagis igen. Vem fick inte feber i natt då om inte Olivia? Så nu är jag hemma med båda och veckan fortsätter i VAB fast med nytt barn. Nåja, finns värre saker än feber (t.e.x Bonde söker fru - Bröllopet).


Jag var mycket trött när vi skulle äta frukost och orkade inte diska upp Noels pipmugg (som stod odiskad från igår) utan bestämde mig för att ta ett vanligt glas (han kan dricka ur det bara mycket mer avslappande med pipmugg om du förstår vad jag menar). Hällde upp mjölk och började avnjuta frukost. Allt förflöt bra tills jag ser i min högra ögonvrå (allt uppspelar sig i slow motion) hur Noel tittar på sitt glas, vickar det lite, vickar det till och allt hamnar på Noels pyjamas, på Noel, på stolen och på golvet (hur i h-vete kan 1dl mjölk bli så mycket på golvet??)


Känner så här: Varför ska det alltid straffa sig att vara lat??


Slö lat kram

Linda


PS Och jag känner även så här: Man kan visst gråta över spilld mjölk!

Ovido - Quiz & Flashcards