Alla inlägg under februari 2010

Av Linda - 21 februari 2010 10:30

Vision:

Hemgjord pizza, mamma&pappa på middag. Barnen äter glatt med rosiga kinder.

Familjebastu. Vi sitter och pratar, tar en öl mot hettan. Barnen dricker saft (med rosiga kinder) och tycker det är roligt att basta allihop.

Melodifestival med skamligt mycket plockgodis.


Resultat:

Hemgjord pizza, mamma&pappa på middag. Olivia äter glatt, Noel vägrar komma till bordet.

Familjebastu. Mamma vägrar basta (för varmt). Barnen bygger koja under lavarna. I en minut, sen ut, sen in, sen ut, sen in... Linda skitnervös för det jävla bastuaggregatet och får tvångssyner hur alla halkar och ramlar på aggreagatet och får 200% brännskador.

Olivia och Noel går ut. Olivia kommer tillbaka 1 minut senare:

-Noel spottar på mig. Jag låtsas som jag inget hört. Olivia kommer in igen:

- Noel SPOOOOTTAR PÅ GOOOOLVET!

- Pappa (min): -Spotta tillbaka då. Jag låtsas fortfarande som om jag inte hör.


Ljud utanför bastun: Iouuuuuuuu! Sluuuuuuuuuuta!

Jag låtsas som jag hör, går ut och hittar hela badrummet blött, av saft..

Jag: MEN DET VAR VÄL SJÄLVA F-N! TROR NI JAG VILL BASTA ELLER TORKA GOLV?!

Jag: dundrar ner för trappan och hämtar skurhinken, börjar skura kladdigt badrumsgolv (och hall som nu tagit följderna av små fötter som gått från saft-badrumsgolv vidare ut i huset)


När jag skurat klart, tagit min halvljumna öl och är på väg tillbaka i bastun tittar två stora ledsna ögon på mig:

- Jag lill inte batta mej mamma!

Nej. Såklart. Jag ställer ner min öl och duschar av Noel.

Tar tag i min öl.

- Jag vill inte heller basta mer mamma!

Nej. Såklart. (men jag vill...) Duschar av Olivia också.

Tar min öl och sätter mig i bastun. Då har Per och pappa bastat klart (såklart)


Duschar, plockar fram den skamligt stora godisskålen. Hetsäter. Blandar till några GT, tar en rejäl klunk Gin, direkt ut flaskan (inte sant med det passar bra in i min story).


Epilog:

Nu låter det som vi hade en katastrofal kväll igår, men det är inte riktigt sant.

Det var en jättemysig middag (för oss som åt) och en halvmysig bastu som sen övergick till en riktigt sjysst schlagerkväll! Mysigt att ha mamma&pappa här!


Sensmoral:

Nästa gång du är avundsjuk på att vi har en bastu. Var inte det.


Kram

Linda

Ovido - Quiz & Flashcards