Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

Action på hemmaplan

Av Linda - 8 januari 2012 19:10

Vi svänger in på MediaMarkts parkering. Vi vill stå så nära entrén som möjligt och Per blir irriterad när en bil står längst med, precis utanför parkeringsrutorna och blockerar inte mindre än fyra (4!) parkeringsrutor.  Jag hinner snabbare en en tamarill (de är väl typ nåt snabbt djur på savannen?) se att det är en rysk-registrerad bil och säger lika blixtsnabbt till Per:

- Tuta inte! Det är ryska maffian!


Per rullar lite med ögonen och finner mig en aning överdriven. Ja ja, tänker jag. Rulla på du, vi klarade iallafall livhanken.


Vi går in och gör vad vi ska på MediaMarkt och när vi kommer ut står en civilpolisbil och blockerar entrén. Ute på parkeringen har polisen stoppat en man som de pratar med. Men mina öron, känsliga som spion-satellit-mikrofoner snappar dock upp att polisen säger till den stoppade mannen:

- Tack så mycket, ursäkta att vi störde.


Vi hoppar i bilen och samtidigt kommer två andra polisbilar susandes, nu med blåljus på. De stannar bil nr 2, också den en Audi. Vi har första parkett. Polisen springer fram på huk med dragna lasersvärd (kan ha varit ficklampor också, svårt att se i mörkret).


Jag börjar nu oroa mig för att vi ska hamna mitt i kulregnet när polisen och ryska maffian gör upp och hasar ner lite försiktigt i förarsätet. Lagom när vi kommit utom skottlinjen släpper polisen även denna bil.


Nu, nu blir det spännande tänker du!


Men se, nej, härifrån får var och en använda sin fantasi, för vi åkte hem och kokade makroner och stekte köttbullar.


Trevlig söndagskväll!

Linda Läckberg


P.S Hoppas de visar nån sjysst krimnalserie i kväll!






 
 
Ingen bild

martina

9 januari 2012 13:12

Men det var ingen polishelikopter svävandes brevid bilen den här gången? ;)

Linda

9 januari 2012 22:50

Det var det säkert! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 3 februari 2012 20:15


En hylling i ren pur Latte-anda till min härliga vän, Martina!       Det roliga är att Martina myntat uttrycket fusk-latte så jag googlade efter en bild på fusk-latte, vad dök inte upp på första platsen på Google om inte...... Martinas blo...

Av Linda - 6 januari 2012 13:55

Sitter här med dåligt samvete. Jag har lovat mig själv att alltid köpa Situation Stockholm (tidning som säljs av hemlösa). Alltid. Även om jag redan köpt den. Det har jag råd med. Och de behöver pengarna.   Idag var jag och handlade. Skulle bar...

Av Linda - 5 januari 2012 18:53

Kom plötsligt och utan förvarning på att jag saknat min blogg. Nja, inte helt utan förvarning. Läser Mia Skäringers bok Avig Maria och insåg att det hon gjort är att gett ut sin blogg, i bokformat.   Då slog det mig att jag kan tjäna kosing på de...

Av Linda - 28 september 2011 21:45


Long time no seen! Nu är det så, att enligt mig föder ilska kreativitet! Och varför har jag nu efter så lång tid i blogg-dvala blivit kreativ? Jo, jag har blivit ilsken såklart!   Här om dagen gick jag med min lille son på en fridfull gångväg g...

Av Linda - 13 februari 2011 21:17

I morgon är det Alla hjärtans dag.    Det är inte bara julen som blir roligare när man får barn, alla jädrans dagar blir det. Olivia är så uppspelt inför i morgon och har suttit inlåst på sitt rum med sin lillebror och tillverkat Alla hjärtans presen...

Ovido - Quiz & Flashcards