Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

8 minuter senare

Av Linda - 22 januari 2009 20:40

Idag fick jag ett kedjebrev, brukar inte skicka vidare dem, men detta var gulligt, dessutom fick jag det från Tomas vilket var otippat (jag blev glad Tomas)

Det gick ut på att man skulle uppskatta sina vänner och tala om för dem som betyder något att de just betyder något. Gott, men ärligt talat så skickade jag vidare det mycket p.g.a egostiska skäl (förlåt...) Det stod nämligen att om man skickade detta vidare till 8 vänner så skulle någonting fantastiskt hända efter 8 minuter.


När jag just tryckte på send frågade mina jobbarkompisar om jag ville med till matsalen och äta? Gott, tänkte jag, då är det kanske där det ska hända nåt fantastiskt?

Vi gick ner (jag skyndade mig lite för att inte råka stå i trappuppgången just när mina 8 minuter kom). Kikade mig förväntansfullt runt.

Skulle min chef komma och säga att jag fått löneförhöjning? Skulle en snygging komma fram och stöta lite på mig? Eller skulle kanske Laila och Anders Bagge och Andreas Karlsson komma för att de hade hört mig sjunga så fantastiskt bra och ville ha med mig i sin realityserie och göra en platta med mig? Man vet aldrig...


Inget hände... (det var inte ens nån mat som jag gillade) Jag gick fram till salladsbuffén. Kanske var det iallafall mina favorit ingredienser (självplock och alltid lite olika varje dag) Nä, inte det heller... bönor, kikärtor (får andnöd) och melon (gillar inte frukt i sallad). Tog sallad iallafall. Gick fram för att betala. Sträckte fram kupongen sakta... tänkte att jag kanske var typ den 1000 gästen och skulle få gratis lunch. Nej.

Gick fram till komponenterna (vi får två komponenter, ingår i priset. Kan vara typ frukt, kaka (fast den tog IBM bort, de tyckte vi snaskade för mycket)) tänkte att de kanske återinfört kakorna? Men nej... det låg päron, lika små som vindruvor och äpplen, lika små som mandariner.


Tog två vindruvor, betala för linserna och kikärtorna och gick och satte mig.


Jag tror så här. Jag VET helt enkelt inte riktigt vad som gör mig lycklig! Jag tror jag EGENTLIGEN gillar kikärtor!´


Kram Linda


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 3 februari 2012 20:15


En hylling i ren pur Latte-anda till min härliga vän, Martina!       Det roliga är att Martina myntat uttrycket fusk-latte så jag googlade efter en bild på fusk-latte, vad dök inte upp på första platsen på Google om inte...... Martinas blo...

Av Linda - 8 januari 2012 19:10

Vi svänger in på MediaMarkts parkering. Vi vill stå så nära entrén som möjligt och Per blir irriterad när en bil står längst med, precis utanför parkeringsrutorna och blockerar inte mindre än fyra (4!) parkeringsrutor.  Jag hinner snabbare en en tama...

Av Linda - 6 januari 2012 13:55

Sitter här med dåligt samvete. Jag har lovat mig själv att alltid köpa Situation Stockholm (tidning som säljs av hemlösa). Alltid. Även om jag redan köpt den. Det har jag råd med. Och de behöver pengarna.   Idag var jag och handlade. Skulle bar...

Av Linda - 5 januari 2012 18:53

Kom plötsligt och utan förvarning på att jag saknat min blogg. Nja, inte helt utan förvarning. Läser Mia Skäringers bok Avig Maria och insåg att det hon gjort är att gett ut sin blogg, i bokformat.   Då slog det mig att jag kan tjäna kosing på de...

Av Linda - 28 september 2011 21:45


Long time no seen! Nu är det så, att enligt mig föder ilska kreativitet! Och varför har jag nu efter så lång tid i blogg-dvala blivit kreativ? Jo, jag har blivit ilsken såklart!   Här om dagen gick jag med min lille son på en fridfull gångväg g...

Ovido - Quiz & Flashcards