Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Linda - 17 maj 2009 20:50

Idag har jag haft min andra visning, hemma hos Cissi.

Guuuud vilken rolig hobby jag skaffat mig! Få åka hem till vänner (än så länge har jag ju bara varit hemma hos sånna jag känner) och träffas och pilla på smycken :-)

Jag har lärt mig av en gammal räv i home-party branschen att man alltid ska ta ett glas (tror hon sa om man uppnått en viss summa, men - hey, man kan väl utveckla....) när man lägger ordern.

Jag har följdaktigligen tagit mig en öl (ja, faktiskt!) medan jag knappade in dagens order. Den tog fint! Så nu får vi ses vilka smycken jag beställde?

Jag menar tangentbordet är väääldigt litet och siffrorna sitter ju så nära.

154-01 eller 145-10, lätt att ta fel va?


Så tack för idag Cissi, och hoppas du inte blir för nervös nu! Men tänk så här, det kan ju bli kul, du gillade ju det mesta.... ;-)


Kram Linda

Av Linda - 17 maj 2009 09:08

Vi (jag och Olivia mest) hade laddat för melodifestivalen hela dagen!

När det äntligen var dag var vi rätt trötta. Det har varit rätt mycket under en ganska lång tid och det tar alltid ut sin rätt en dag som är lite lugnare.

Jag vet inte hur många gånger jag sa:

- Nu är det ettan, bara två låtar till, sen är det Sverige!

- Nu är det tvåan, bara en låt till, sen är det Sverige!

o.s.v


Sen blev det Sverige, och det såg vi, sen inget mer.... Olivia tvärslocknade och jag med! Det blev just inte så mycket melodifestival.


När jag vaknade till vid 23.30 låg även Per och sov, vi bestämde att det inte var så stor idé att vara "uppe" längre. Vi skulle just gå upp när jag kom på att det kanske var omröstning nu, slog på TVn igen. Det var det!

Per gick upp med Olivia och sov, jag kollade omröstningen och förstod att Sverige nog kommer få kvala nästa år igen! och att Norska gull-ponken skulle ta hem grand slam.


Det var riktigt spännande! men sen kom jag på att klockan borde närma sig 00.00. Och vid det klockslaget sitter inte jag själv uppe! Fick avsluta omröstningen och skutta upp och lägga mig.


Nästa år ska jag ta det lungt en vecka innan så jag är utvilad!


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards