Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Linda - 15 maj 2009 20:00

Why? Varför i hela friden äter man lever i ett i-land?

Är inte levern lite som njuren, ett reningsverk?


Jag satt i godan ro och åt min lunch på jobbet, hade nästan ätit upp när min arbetskamrats dosa piper (ni vet en liten sökare som piper när maten är klar). Hon hade beställt dagens Al'a Carte och visste inte vad hon beställt. Hon resonerade att Al'a Carte är nog alltid gott (hur man kan köpa grisen i säcken är för mig ofattbart och särskilt när det gäller mat).


Hur som helst, det kommer in en enorm tallrik med mos (ok), nån slags brun sås (ok), bacon (ok) och en enoooorm! köttbit. Min andra okänsliga kollega säger:

- You know it's liver? (vi pratar engelska ibland på jobbet, för att vara lite märkvärdiga tror jag)

 "You know it's liver" Jag sätter min mat i matstrupen! Lever! Organ!

Jag tittar äcklat på hennes enorma köttbit. Man kan riktigt se att det är ett organ. Man ser att det är som läder och lite trådigt, typ som moderkakan de höll upp.


Jag börjar hulka lite lätt, inte värre än att jag kan hejda mig genom att titta bort från köttbiten stor som en 48 tums plattTV.


Det blev inge mer mat för mig den lunchen.

Nu vill jag bara ta detta media till mitt förfogande och uppmana till att sluta äta intre organ! Det kan aldrig vara bra...


Kram

Linda



Ovido - Quiz & Flashcards