Direktlänk till inlägg 27 november 2008

Lägg ner Anna Skipper!

Av Linda - 27 november 2008 20:26

Du är vad du äter är på här i bakgrunden. Men hur tjatigt kan det bli??!?!??! Jag är värsta förespråkaren för dokusåpor, och de får gärna återkomma säsong efter säsong (vad hände egentligen med Big Brother?!?) Men på riktigt, Anna Skipper? Sur, otrevlig, taskig och dessutom vem fa-an kan äta det hon förespråkar, på riktigt? Gråa gegg-drinkar gjorda på typ ägg, soja, musslor, dinkel, spinkel, ingefära? För att sedan ställa sig och ångkoka lite dinkelbönor med ingefära och rotvitssallad. Jag vet inte i vilken stadsdel hon bor i? Men hemma hos mig, på min ICA, har vi typ isbergssallad, gurka, röda, gröna och gula paprikor, Kungsörnens makaronen (fullkorn om vi har tur) och polarkakor.

Hur i hela friden kan ett program gå runt som vänder sig till högst 0,1% av befolkningen som är intresserade av att jaga runt efter dessa konstiga "hälsokurer"?


Kram

Kyckling med örtkryddad creame fraish (för det åt jag till middag, och då är jag väl det?

 
 
Ingen bild

martina

28 november 2008 18:05

Håller fullkommligt med förra omgången var ännu värre det fins ju faktiskt god mat även om man vill gå ner i vikt :)
Ha en bra helg!
Kram martina

 
Ingen bild

Sara

1 december 2008 17:47

Fast om man får "försvara" Anna Skipper lite, så är det ju så att det som händer på tv är ju extremt. De har 8 veckor på sig och då tar Skipper till hårda tag för att få resultat. Hon har sagt själv att man ska äta sunt och så, men i programmen är det lite annorlunda. Det ska bli ett snabbt resultat. Och sen måste man kanske vara lite elak och hård för att få folk att fatta att de äter fel o.s.v Så jag tror att mycket av det hon gör är för att det ska bli "bra" tv.
Jag kan hålla med om att det är extremt med äckliga sörjor de ska dricka och så, men de äter ju oxå bra mat. De får sig kanske en rejäl spark i baken!?
Tjaa, inte vet jag. Själv går jag ner i vikt av att äta mindre socker och mindre portioner. På lördagarna unnar jag mig vad jag vill däremot.

Ha det gott, kram Sara

 
Ingen bild

martina

2 december 2008 10:07

har du fullt upp nu eftersom du inte är här ??=( saknar ju dig här...
Hoppas du inte stressar bara och att ni mår bra hela familjen kram Martina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 3 februari 2012 20:15


En hylling i ren pur Latte-anda till min härliga vän, Martina!       Det roliga är att Martina myntat uttrycket fusk-latte så jag googlade efter en bild på fusk-latte, vad dök inte upp på första platsen på Google om inte...... Martinas blo...

Av Linda - 8 januari 2012 19:10

Vi svänger in på MediaMarkts parkering. Vi vill stå så nära entrén som möjligt och Per blir irriterad när en bil står längst med, precis utanför parkeringsrutorna och blockerar inte mindre än fyra (4!) parkeringsrutor.  Jag hinner snabbare en en tama...

Av Linda - 6 januari 2012 13:55

Sitter här med dåligt samvete. Jag har lovat mig själv att alltid köpa Situation Stockholm (tidning som säljs av hemlösa). Alltid. Även om jag redan köpt den. Det har jag råd med. Och de behöver pengarna.   Idag var jag och handlade. Skulle bar...

Av Linda - 5 januari 2012 18:53

Kom plötsligt och utan förvarning på att jag saknat min blogg. Nja, inte helt utan förvarning. Läser Mia Skäringers bok Avig Maria och insåg att det hon gjort är att gett ut sin blogg, i bokformat.   Då slog det mig att jag kan tjäna kosing på de...

Av Linda - 28 september 2011 21:45


Long time no seen! Nu är det så, att enligt mig föder ilska kreativitet! Och varför har jag nu efter så lång tid i blogg-dvala blivit kreativ? Jo, jag har blivit ilsken såklart!   Här om dagen gick jag med min lille son på en fridfull gångväg g...

Ovido - Quiz & Flashcards