Alla inlägg den 24 november 2008

Av Linda - 24 november 2008 19:24

Idag har det snöat i Stockholm vill jag lova! 2-3 dm har det väl kommit det senaste dygnet! Härligt måste jag faktiskt tycka! Det är mycket ljusare ute och allt grå-dask är som bortblåst. Barnen är lyckliga och julkänslan har liksom kommit igång.


Så har jag kommit på att jag blivit vuxen. En sak t.ex är när Per gick till jobbet i morse. Då tog han på sig kängor och tog jobbardojjorna i handen. Snacka om vuxet att ha snö-skor, att klä sig efter vädret och sen ta med extra finskor till jobbet! Ja, det var kanske inte just jag som blivit vuxen här för jag tog ett par snygga stövlar och gick med blöta fötter halva dagen, men ändå.


Satt i kö på vägen hem, någon stackare hade kört av vägen. Familjen hade ätit upp pyttipannan när jag kom hem så jag fick sätta mig och äta upp lite halvljumna rester. Men det var gott!


Nu är Per på informationsmöte i Neptuniskolan! Hittills är Neptuniskolan = min gamla skola. Ni är det snart min DOTTERS skola. Herrejösses! Men de har kvar samma gamla bruna "svara tavlor" som på min tid. Nu blir jag nostalgisk... och ledsen.. eftersom inte alla från den tiden finns kvar längre.


Och nu vill jag inte skriva mer för idag

Hej då

Linda

Ovido - Quiz & Flashcards