Alla inlägg den 30 augusti 2009

Av Linda - 30 augusti 2009 19:07

Linda & Eszter? Eszter & Linda?

Ni vet par som man benämner som par. Och av någon anledning säger man det ena namnet först. För att det liksom flyter bättre i munnen eller nåt?


Idag var jag och Eszter och flanerade på MediaMarkt. Eszter skulle ha ett nytt strykjärn. Det kom en säljare och frågade om vi ville ha hjälp. Det ville vi (man fattar ju noll vad som skiljer ett rosa strykjärn för 699, mot ett vitt för 199, mot ett svart för 2599). Hon snackade ett tag (kvalificerad bullshit, ni vet när en säljare inte kan, utan bara jiddrar, och man genomskådar det, och de vet att man vet, men blir då bara ännu mer nervösa och pratar ännu mer skit) och vi tackade för hjälpen.


Efter ett tag beslutar vi att Braun ED2354 är det rätta strykjärnet för Eszter. Då finns det inte på hyllan. Vi påkallar säljares uppmärksamhet och hon kommer tillbaka och behandlar oss nu som ett äkta par!


- Så ni har bestämt er nu? För vilket strykjärn ni vill ha?

Hon ler sött, som man säkert gör mot lesbiska par som köper sitt första gemensamma strykjärn.

-Ja det har vi, säger jag och lägger armen runt Eszter. Eszter ler sött mot mig.


Ett antal försök med järn som var slut, en misslyckad prutning senare går vi ut från MediaMarkt med varsitt ex av Män som hatar kvinnor (kampanj 88:- obs tips)


Så det var det! Första gången man blivit tagen som lesbisk. Men det ska ju vara en första gång för allt?!

Nästa gång kanske jag kan bli tagen för rik och gå före i nån cool kö, eller bli sponsrad av Pepsi eller nåt -nej förresten, inte Pepsi. Nåt bag-in-box vin. Så bestämmer vi.


Kram

Linda


P.S Tack för alla värmande ord om att ni gärna vill fortsätta läsa min blogg!!

Jag vill tacka min flickvä... nej jag menar vän, Eszter som gav mig inspriation till detta inlägg. Jag vill också tacka min man som funnits vid min sida under hela tiden det tagit att skriva detta inlägg. Till er, ni vet vilka ni är, som korrekturläst och kommit med den konstruktiva ideén att vi skulle heta som vi heter i inlägget, inte Mirja & Isle som jag först hade tänkt. Tack till mina underbara barn. Ni är mina solstrålar! Och inte minst, tack Mamma & Pappa för att ni födde mig.


Ovido - Quiz & Flashcards