Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Linda - 1 augusti 2009 20:19

Idag har vi varit på Lasse Åbergs MUSeum i Bålsta. Jag fick en SmartBox av jobbet i julklapp och vi valde att gå på just Åbergs museum. Inträde och lunch för alla ingick (=naaajs)




Det var ett fint (som i välskött) ställe. En liten konsthall och en liten hörna med gamla plåt-mussepigg-saker. Och så Trazan & Bananes trädkoja såklart!

Hade inte varit värt pengarna om vi betalat själva, men som sagt...


Lite otippat så tyckte barnen att det var JÄTTEkul att kolla på de gamla leksakerna och inte minst tavlorna!





Även en superhjälte hade dem! Jeanette, denna är till dig!


Kapten Kurbits


Piip

Linda

Av Linda - 1 augusti 2009 09:53

I går blev vi kattvakter! En vit urgullig Birma. Min plan var att Vilma skulle bo hos oss, så vi fick prova på hur det är att ha en katt. Men nu är det ju bekant som så att katter bestämmer själva!


Jag gjorde mitt yttersta. Fjäskade till det med skinka, fläskfilé och tonvis med gos. Vilma uppskattade det! Medans det varade. Sen ville hon ut. Eller hem.

Så förståndig som jag är, fast jag är en ko - nej jag menar mamma, så tog jag sonika Vilmas låda under armen och knallade ner till henne med middagsmaten. (Vilma låg då och väntade på en stol utanför (hemma hos henne alltså))


Men nu är det ju så att det finns inget ont som inte har nåt gott med sig. Vilma hade också en förkärlek för att vässa klorna på vår nya heltäckningsmatta i trappen... DET är ju bra att slippa kan jag tycka :)


Nu är det dags att gå ner till Vilma, gosa lite och se om hon vill gå ut. (Och kanske komma hem till mig och gosa lite! (och få lite skinka))


Mijauuuu

Linda


Ovido - Quiz & Flashcards