Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Linda - 20 augusti 2009 07:07

Åkte till jobbet häromdan. På radion spelades "Does you mother know". Du vet, ABBA.

Den har man ju växt upp med och jag skrålar glatt med i texten när det slår mig. Den här är ju pedofilisk!

"...but girl you'r only a child"

"... I can chat with you baby, flirt a little maybe. Does your mother know that you out..."

 Hallå! Ungen är tydligen ett barn. Och Björn & Benny vet det, men tycker de kan chatta lite med henne och flörta lite. Som ett tidigt nätragg på en community.

Usch!!


När jag ändå är igång kan jag slå ett anti-slag för Panini i Kista Centrum!

Var där på lunchen igår och skulle köpa med mig en sallad. De hade färdiga sallader av typen:

  • Mozzarella & lufttorkad skinka
  • Kyckling & pasta

Jag frågar om de kan göra en specialare (jag har ju svårt att bara ta mat som den är, vill ju gärna göra om den lite).

Javisst, det var inga problem!

Jag beställer kyckling, mozzarella och ägg. Inga problem.

Tanten i kassan ska ta betalt och slår in 60:- sen tänds ett elakt ljus i hennes ögon. 


- Vi kanske ska ta lite extra?

Hon tänker lite med sin sega hjärna och slår in 80:- på kassan. 80 kronor! och då ingick inte ens dricka!

- 80!? Det var väl ändå lite mycket försöker jag.

- Men du har ju tagit extra mozarella och ägg försöker hon

- Ja, men det finns ju en med mozrella och skinka, försöker jag. Jag har ju bara tagit kyckling istället. Ok, att jag får betala för ägget, men annars...

Nä, den gubben gick inte!


Så jag tog alltså bort pasta, majs och lufttorkad skinka. Ta till kyckling och ägg och fick betala 20:- extra för det. Det är ju logiskt! 3-2= +3


Jag roffar åt mig min lyxsallad och frågar om de åtminstone har platsbestick. Jadå, det fanns vid kassan. "Ska ni ha extra betalat för dem?" undrar jag. Storstilat ingick det.

Sur kommer jag tillbaka till jobbet, sätter mig vid datorn och öppnar min sallad för 80 kronor.

Ägget saknas!!! och salladen består till 60% av isbergssallad! Törstig var jag också, dricka ingick ju som sagt inte.

Senmoral: SKIT I PANINI I KISTA CENTRUM!!!!


Kram

Linda

Ovido - Quiz & Flashcards