Alla inlägg under april 2009

Av Linda - 20 april 2009 21:13

Jag har dragit på det här med potträning. Har svårt för kiss på golvet... (ja, jag vet) Idag hade jag inte en chans när Noel ville ta av sig blöjan. Jag tog fram pottan. Förklarade för Noel att han var tvungen att kissa på den då om han blev nödig.

Det var jätteroligt att sitta på den och påhejad av storasyster lämnade jag dem inne på toa. När jag kom tillbaka var det blött i pottan.

- Hejja Noel, ropade jag (ni vet nästan så där i falsett, när man blir riktigt exalterad) Trodde inte att det skulle gå så här lätt! Olivia log brett. Jag tittade ner i pottan - vatten... Noel var i full färd med att ta ur alla tandborstar ur muggen för att själv upprepa succén. Tråkiga mamma satte stopp och gick återigen därifrån.


Nästa gång jag kommer tillbaka, har han verkligen kissat - på riktigt! och leker med kisset, med händerna, vispar runt (säkert varmt och mysigt).

- Neeh Noel, inte leka med kisset. HURRA Noel! Vad duuuuktig du är! Du har kissat på pooottan (falsett igen)


Ja, då var det alltså gjort. Ett datum att skriva in i lilla boken och en ny era har satts igång. Kiss på golvet.....


Så på med halksockor (eller möjligen sockiplast om du har några kvar) nästa gång du kommer och hälsar på oss.


Puss (kiss)

Linda

Av Linda - 19 april 2009 20:45

Hej Alexis! Nu är jag tillbaka! Skam på lite småblåsiga, kalla, torra land. Har ju faktiskt inte hört av mig sen i fredags! Varför tänkte jag? Jo så här kom jag fram till:

FREDAG

- Var ute på krogrunda i fredags. Ja, du läste rätt. K R O G R U N D A! Som förr i tiden! Högbergs, Mest, Kellys och som grädde på moset Bon Palaise (gamla Aladin, Bygglov-Mattes krog (ja han var där)) Jag och Jennie visade var skåpet ska stå och hade fantastiskt kul. Till Jennies stora förtret tog kvällen dock slut jätte jätte tidigt (enligt henne)(03.00). Hon var dock ganska tacksam mot eftertänksamma mig när hon vaknade på lördag morgon.


LÖRDAG

Var ute i fredagskväll

Var i Kista med familjen och tog en jättemysig fika

Somnade typ 21 på soffan...


SÖNDAG

Det är ju idag ju! Och nu är jag här!


Tänkte kolla på Filip & Fredrik som börjar snart. Till detta har jag, hör & häpna, öl och chips! Vet inte hur länge sen det var! Gott är det!


Go söndag!

Linda

Av Linda - 17 april 2009 06:29

YouTube har aldrig varit min grej men nu ska jag faktiskt länka dit!

Detta var det starkaste jag sett på länge! Jag blir så rörd så rörd och så arg så arg. Hur fördomsfulla och ELAKA människor kan vara. Så nu måste jag svära... Döm för fa-an aldrig hunden efter håren!!!


http://www.youtube.com/watch?v=9lp0IWv8QZY

Av Linda - 16 april 2009 20:43

Nyss hemkommen från Jeanette, Tuva & Alva. Vi tog en tur till sko-Ola i Barkarby. Tjejerna skulle få nya träskor. Tyvärr hade han inte så många inne så Tuva & Alva får vänta lite på sina. Men det finns goda chanser att de blir fina när det väl blir. Han hade dalahästar, döskallar, serieteckningar, silver, röda, gröna... Olivia valde ett par rosa och var mycket nöjd!


Sen åkte vi hem till Bergh-tjejerna och åt middag tillsammans. Så himla trevligt med lite vardagsparty!


Nu är jag trött så trött.. men i morgon ska jag iallafall få kolla om jag har järnbrist och passa på att få en kortis-shot (mot allergi)


Sov gott! Det kommer jag göra...

Kram Linda

Av Linda - 15 april 2009 22:38

Idag har Olivia namnsdag. Vi firar egentligen inte det i vår familj, men det är ju kul om man kommer ihåg det. Olivia har fått en almanacka som hon har på sitt rum. Vet inte hur det går till, men hon har stenkoll på vilken dag det är, hon sätter kryss varje dag. Hon har skrivit in födelsedagar som hon vill ha koll på och när t.ex vi ska åka till Dalarana.

Att hon hade namnsdag hade hon således också koll på. Och då måste man ju fira!


Hon fick välja middagsmat, det blev våfflor med sylt och grädde!

På eftermiddagen var hon och jag i Vällingby (Noel var inkvarterade hos mormor & morfar). Vi handlade födelsedagspresent till Noel, och är man i "lekaffärn" (som jag numer säger) när man har namnsdag, så måste man ju få nåt (jag är svag för sånt). Olivia valde en stickersbok, Fairytopia.

För er som känner Madde, kan jag meddela att jag även träffade henne där, inklusive alla utom mannen och lilla nyfödda William. Alltid kul att träffa Madde! :-D

Sent på kvällen kom Celine förbi, hon fick med sig en kasse flickskor. Så himla praktiskt att vi får ärva deras Leo kläder till Noel och de får ärva våra Olivia kläder till Hanna.


Sov sött!

Linda

Av Linda - 13 april 2009 19:01

Idag tog jag fram vägbeskrivningen och satte den i handen på Jeanette.

Vi åkte mot Knivsta sen svängde vi vänster vid den gula skylten, och sen 1.7 km, tills vägkanterna försvann, sen vänster på grusvägen (GPS tappade oss när vi passerat Arlanda). Upptäckte en helt hittills dold talang hos Jeanette, nämligen att hon är jäkligt bra på att hitta! Tack vare henne (och några extra varv i några extra rondeller) kom vi fram till Ninna och hennes smyckesparty.

Vrålsnygga smycken! Verkligen! Med eftertryck! De skulle ni se! Verkligen! Då skulle ni vilja shoppa som tokar, det är jag säker på!


Efter en trevlig stund hos Ninna hittade vi hem igen och jag gick in hos Jeanette för att hitta lite inspiration till vår kommande hallrenovering.


Eftermiddagen har jag spenderat med att tillsammans med barnen damma av utemöbler och mysa ute i solen på baksidan. Sug på denna.... DETTA ÄR BARA BÖRJAN! Heeeeela våren, heeeeela sommaren ligger framför oss!


L O V E L Y!


Vår-skrik

Linda

Av Linda - 12 april 2009 20:44

Nyss hemkomna från Dalarna! Jodå, sommaren var där också! Rätt otippat att man skulle sitta ute och sola i linne i helgen?!

Vi har varit ute, massor och bokstavligen sett snön smälta undan från tomten. När vi kom upp i onsdags var det typ 70% av tomten som hade snö, när vi åkte hem idag var det typ 10%.

Så förutom att dricka smältvatten har jag även:


1. Varit på en superkul fest!!! TACK Martina!

2. Firat min 65-åringa pappa som fyllde år igår. GRATTIS Pappa!

3. Varit ute i solen massa och lekt med barnen

4. Matat by-hästen med det lilla gräs vi kunde hitta


Vill dessutom passa på att gratulera min gamla dagmamma (inte gammal så, men gammal för att hon inte längre är min dagmamma)

Grattis Gun! och Fredrik! (hennes son)


PS Martina, vi kan väl radera din videoinpelning?


Kram och Glad Påsk

Av Linda - 8 april 2009 07:17

Idag funderar jag över följande:


  • Kan fiskar vara homosexuella? Har två platys, honor, som simmar exakt brevid varann heeela tiden
  • Vill nån tillverka medicin med mig? Hur svårt kan det vara att göra ett pollenpiller som funkar? OCH som man inte blir medvetslös av?
  • Varför måste man packa när man åker bort? (jobbigt)
  • Om det är sport på TV, varför tar man bort program som vanliga människor vill se? (typ Desperate)
  • Varför finns det överhuvudtaget sport?
  • Hur stort påskägg kommer jag få?

Eftertänksamma kramar

Linda

Ovido - Quiz & Flashcards