Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Helg i firandets tecken

Av Linda - 27 april 2009 17:13

Helgen har jag dels spenderat med att fira min 2-åring och dels med att vara sjuk!


Fredagen var helt underbar! Vi sjöng för en nöjd Noel på morgonen och hade presentöppning. Eftersom Noel hade ögoninflammation fick jag fördelen att vara hemma hela födelsedagen. Jag, Noel & Olivia gick till Ripvidet (en stoor lekpark i närheten). En förmiddags smoothie (det finns färdiga att köpa också, för sånna som mig (svindyra)) och några härliga timmar i parken. När Noel sov gjorde jag och Olivia tårtan (det gick kräksjuka på dagis så jag tyckte det var lika bra att Olivia också var hemma, när jag ändå var hemma med Noel).

Lagom till middagen kom mamma & pappa hem efter en vecka i Turkiet. De hade med sig en mycket uppskattad trehjuling!


Lördagen spenderade vi som så många andra radhusägare med den gemensamma vårstädningen. Allergichock, solchock eller nåt, men jag däckade sen på kvällen.


Kalaset på söndagen genomfördes med brasklappen att jag var lite halvrisig, de flesta vågade komma ändå. Vi hade en underbar eftermiddag på baksidan. Barnen lekte och hade kul och vi vuxna fick oss lite kaffe och en pratstund (och lite spring efter barn)

På söndagkvällen däckade jag igen! (Mycket konstig sjukdom)


Avslutar med en bild på min nöjda 2-åring! Grattis min prins!

 
 
Ingen bild

Eszter

27 april 2009 19:59

Sååå tapper du är!!!

Ett ord jag alltid undrat över är "brasklappen", så jag vart tvungen att slå upp det nu... "Brasklapp är ett förbehåll avgivet som försiktighetsåtgärd. I uttryckets ursprungliga bemärkelse är förbehållet hemligt, men det används även om öppna reservationer som syftar till att rentvå en beslutsfattare i känsliga beslut."

Gillar ordet rentvå :-)

 
Ingen bild

martina

27 april 2009 21:36

Kan ana en nöjd morfar också =)
Kram martina

 
Jeanette

Jeanette

27 april 2009 21:38

Härlig bild på en koncentrerad kille. Men vad har Per hittat i buskarna???

http://jbergh.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

27 april 2009 22:43

Ha ha ha... Brasklapp, klockrent! Precis rätt. Bli sjuk och så var det inte mitt fel i allafall.

 
Ingen bild

Linda

27 april 2009 22:44

P.S Per har hittat grannarna :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 3 februari 2012 20:15


En hylling i ren pur Latte-anda till min härliga vän, Martina!       Det roliga är att Martina myntat uttrycket fusk-latte så jag googlade efter en bild på fusk-latte, vad dök inte upp på första platsen på Google om inte...... Martinas blo...

Av Linda - 8 januari 2012 19:10

Vi svänger in på MediaMarkts parkering. Vi vill stå så nära entrén som möjligt och Per blir irriterad när en bil står längst med, precis utanför parkeringsrutorna och blockerar inte mindre än fyra (4!) parkeringsrutor.  Jag hinner snabbare en en tama...

Av Linda - 6 januari 2012 13:55

Sitter här med dåligt samvete. Jag har lovat mig själv att alltid köpa Situation Stockholm (tidning som säljs av hemlösa). Alltid. Även om jag redan köpt den. Det har jag råd med. Och de behöver pengarna.   Idag var jag och handlade. Skulle bar...

Av Linda - 5 januari 2012 18:53

Kom plötsligt och utan förvarning på att jag saknat min blogg. Nja, inte helt utan förvarning. Läser Mia Skäringers bok Avig Maria och insåg att det hon gjort är att gett ut sin blogg, i bokformat.   Då slog det mig att jag kan tjäna kosing på de...

Av Linda - 28 september 2011 21:45


Long time no seen! Nu är det så, att enligt mig föder ilska kreativitet! Och varför har jag nu efter så lång tid i blogg-dvala blivit kreativ? Jo, jag har blivit ilsken såklart!   Här om dagen gick jag med min lille son på en fridfull gångväg g...

Ovido - Quiz & Flashcards