Alla inlägg under mars 2009

Av Linda - 14 mars 2009 08:51

Jag är heeeelt slut! Trött! Vill bara sova! och ju mer jag sover dessto tröttare blir jag... Somnade 22 igår och vaknade 8 idag, det är ju ändå en rätt ansenlig bunt timmar. Är jag pigg för det? Nope! Kroppen värker, ögonen grusas och jag vill bara gå och sova mer...

Borde ha sovit igen helgens sömnbrist tycker jag, kanske sover för mycket nu istället?


Nu ska jag iallafall dricka upp mitt morgon te, hoppa in i duschen och åka till IKEA och se om vårat CD ställ kommit in. Sen bär det av mot Globen och M E L O D I F E S T I V A L E N!!! Shit, vad kul det ska bli - på riktigt!


Linda

Av Linda - 12 mars 2009 19:54

Okej, jag måste ju dela med mig lite mer detaljrikt om helgen i Budapest!

Jag tar när vi var och badade på Szécsenyi badet.

Cissi och Jeanette sitter på en sida av en av de större poolerna (38 grader tror jag det var i den här). Jag och Eszter sitter på andra sidan. Vi gör gesten "I am watching you" (ni vet den som just nu går i McDonaldsreklamen när de letar upp Bosse, när man tar pekfinger och långfinger och först pekar på sina egna ögon och sen pekar samma fingrar till den man har under bevakning).

Hursomhelst jag och Eszter gör "I'm watching you" till J&C, de gör tillbaka.

Killen som sitter bredvid mig och Eszter ser inte att vi började, han tror att tjejerna flörtar med honom! Blyg är han inte (och lider inte heller av dåligt självförtroende) Utan att röra en min lyfter han sina egna fingrar, pekar på sig och sen på Cissi och Jeanette. He is watching them!

Detta upptäcker Eszter och delar med sig till mig. Finkänsliga som vi är bryter vi ut i ett gapskratt som ekar mellan kakelplattorna i det härliga badhuset.

I am watching YOU!

Kram Linda


PS

Av Linda - 12 mars 2009 19:45

Så här ser det ut i hallen om fyra tjejer bor tillsammans...

Av Linda - 11 mars 2009 18:31

Oj vad jag är utvilad mentalt, men helt körd i övrigt! :-D

Det är väl det som kännetecknar en lyckad helg? Långhelgen i Budapest med mina goa vänner var heeeeeeeeeeelt fantastisk!

Det går ju inte att återge allt med jag försöker i listform att bocka av det vi varit med om:


- Flygit ett chockrosa flygplan (bara det!)

- Ätit god mat - på restaurang (inget duka, inget diska, inget plock)

- Nattklubbing...

- Badat i Ungerns kända utomhusbad (och inomhus med för den delen) (TRE timmar!)

- Bowlat

- Turistat

- Shoppat!

- Fnissat oss till sömns

- Somnat av sagoläsning på dalmål

- Bara somnat (läs däckat)

- Sovit ut på morgonen (utom sista då en MP3 spelare mystiskt ringde)

- Ätit färska frallor till frukost

- Champagne!

- Vin!

- Öl!

- Drinkar!

- Fått bilhaveri på väg hem från Skavsta

- Fått hjälp av snälla vävtanter

- Bott på OKQ8 i tre timmar

- Åkt i 30 km/h på E4 och darrat som ett asplöv för det var blankis och fruktansvärt ruggigt väglag

- Blivit hämtade av Eszters pappa

- UMGÅTTS I FYRA FANTASTISKA DAGAR MED TRE FANTASTISKA VÄNNER!!!


Kram

Linda

Av Linda - 6 mars 2009 13:57

Dagis ringde till jobbet, Noel var hostig, astmatisk och hade satt i halsen hela lunchen (?!) Typiskt, jag som ska åka på tjejhelg till Budapest i morgon.. inte lika roligt att åka iväg när han inte mår bra. Får dra på med inhaleringen och se om det ger med sig lite...


Mamma & pappa är så snälla så pappa är just nu på väg och hämta Olivia från dagis (som inte ville gå hem vid lunch) och mamma är på väg och ska handla middagsmaten (som jag ska bjuda dem på, vilken överraskning!)

Skönt! Då får Noel vara hemma och ta det lite piano.


Så här tar han det piano :-)

Av Linda - 4 mars 2009 22:23

Inte lätt när man jagas av papparazzis hela tiden...

Denna smickrande bild passade Per på att ta när jag och Olivia (och faktiskt min mamma också) slockat allihopa på soffan i Dalarna (sportlov light tar på krafterna)

Jag la inte ut bilden där mamma är med för att jag så fruktansvärt hänsynsfull, men om det kommer tillräckligt många önskemål eller om inte mamma kommer med en fantastisk fin vädjan, kommer snart den bilden också....


Natti natt

Linda

Av Linda - 4 mars 2009 07:11

Som en häftig biprodukt av att jag sitter med i styrelsen hemma (nej inte över Per utan i samfälligheten) så har jag fått uppdraget att fräscha upp vår gemensamma lekpark.

Hur kul är inte det? Att få sitta med en katalog med stooora leksaker och shoppa för någon annans (nåja, lite mina också) pengar?

Att fritt få bestämma vilka leksaker mina barn (ja, det kanske kommer nån annan unge dit också) ska ha i sin park.


Tjoho!!


Detta är vad jag funderar på...


Av Linda - 3 mars 2009 12:13

Grattis lilla mamma på födelsedagen! I kväll kommer vi, hela rövarbandet!


Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards