Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Linda - 30 mars 2009 11:32

ups... det blev visst lite fest i helgen ändå! Men jag gjorde inga sit ups iallafall!

I lördags kom jag och Eszter lite spontant på att det vore trevligt att dricka lite vin, då gjorde vi det. Sen kom vi på att det vore kul att åka till Jakan och gå på... håll i er... Riddarn!! Den gamla schlagerdängan hade återuppstått i lördags. Lokaltidningen utlovade en rockkväll för 30 plussare.

För de som tröttnat på att sitta i Robinsson-soffan på lördagar.

Jag och Eszter tänkte:

Vi är 30+

Vi var lite trötta på Robinsson soffan

Vi är ju rockiga (so what, I got my rock moves!)

Måste ju bli bra!

Vad vi hade tagit lite för lätt på var texten "för er som tröttnat på att dricka alkoläsk och dansa till Britney Spears". Vi fattade ingenting när rockbanden aldrig ville sluta spela och där dansgolvet aldrig kom igång (breezers fanns dock)

Nåja, party är ju alltid kul och i goda vänners sällskap blir det ju alltid trevligt ändå! ;-)


På söndagen tog jag mig på skakiga ben ut till Djurgården tillsammans med Jeanette för lite pepp och boost i form av en mammadag på Cirkus.

Späckat med roliga och intressanta föreläsare lärde vi oss att inte ha för höga krav på oss själva, att det räcker att vara "good enough". Paolo Roberto och Lena delade med sig av sina relationstips och Emma Hamberg hade uppdaterat de 10 budorden till modernare varianter. Kul! men okristligt!

Det var en fantatiskt dag och jättekul!


Sensmoral:

Ja, jag festade igen på lördagen, men inte på söndagen så - hey! Good enough!


Kram Linda

Ovido - Quiz & Flashcards