Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Linda - 2 mars 2009 21:41

Idag skulle min eftermiddag sett ut så här:


Jag gick från jobbet i sjysst tid, åkte ut till Haninge för att hälsa på lilla nyfödda Vilma. Umgås med familjen Wremborn i lagom tid, åka hemåt och komma hem till mina barns läggning. När de sov skulle jag ringt in till vår lilla privata telefonkonferens och planera helgens Budapest resa med tjejerna.


Så här blev min eftermiddag:


Jag gick från jobbet liiite senare än tänkt. Jag hamnade i värsta rusningstrafiken, stillastående från Frösunda till Globen. Väl ute från smeten upprepade jag vägen till Anna & Johnas som ett mantra. Åka av mot Tyresö hela tiden utan sista gången, åka av mot Tyresö hela tiden utan sista gången.... (hur vet man när det är sista gången?) Jag hamnade i Tyresö! (det är inte där de bor). Jag ringer hem till A&J för att fråga hur jag hittar hem till dem - de svarar inte. Jag ringer Johnas mobil - han svarar inte, jag ringer Annas mobil - hon svarar inte. Jag ringer Per, Per säger, du måste åka till "Modevillan" (som ligger 100 meter från A&J).

Jag: -Men jag är inte på väg till A&J försöker jag.

Per: - Då måste du ta dig till vägen som går vid Modevillan. NÄHÄ!!

Jag slänger på luren och vänder och åker tillbaka på vinst och förlust. Det visade sig bli vinst för jag hittar tillbaka och kommer till Modevillan och sen hem till Anna & Johnas. Hade det jättemysigt där och fick träffa lilla söta Vilma. Men eftersom jag kom 17.45 så blev det ju följdaktligen lite senare därifrån också.


Ringer hem och bestämer med Olivia att hon ska få vänta tills jag kommer hem, borde ju vara hemma strax innan 20, ingen katastrof. Tar fel fil i en rondell i Årsta och hamnar på Hornsgatan! (söder, city). Hittar ut igen, tom-tank börjar lysa. Måste stanna och tanka, har inget Visa kort (glömde i Dalarna igår) men får tag på en OK mack (har OK kort - hurra!)

Kommer på telefonkonferensen! Kan inte numret. Ringer Eszter som försöker lägga barn, hon säger långsamt siffrorna. Jag memorerar noga noga. Jag glömmer. Stannar vid vägen och rotar fram lappen med nummer. Ringer in, kommer hem. Olivia sitter vid köksbordet i sitt rosa nattlinne och väntar på att jag ska komma hem och lägga henne. Jag pratar i telefon om min tjejweekend, Olivia blir övertrött och börjar grina.


Nu ska jag bara gå och lägga mig innan jag kör vilse nån mer gång idag...

Ciao!

Linda

Ovido - Quiz & Flashcards