Alla inlägg under februari 2009

Av Linda - 12 februari 2009 16:30

Sista klämten avklarad av dagens arbetsdag. Den var rätt tråkig idag... Jag och kollegorna konstaterade att detta var en skit dag!

För detta fick jag köpa mig en latte, blev lite bättre!


Men fr.o.m NU ska dagen bli bra! Ska åka och hämta Olivia hos en kompis, hem till resten av familjen och äta middag, sen blev jag inspirerad av Lenas blogg och ska nog ta mig ett glas vin....


Trevlig torsdag!


Av Linda - 10 februari 2009 20:53

1. Jobbat

2. Jympat

3. Varit på massage

4. Handlat kläder till Noel (med hela familjen efter middag (mindre lyckat om man tänker på humöret på vissa))

5. Fått blommor av Per :-)

6. Funderat på vilken skrivare jag ska köpa in till föreningen, Brother - någon som hört talas om det? Gott eller ont?

7... måste ha en 7:a...... Lagt Olivia och fått veta att jag har magiskt skinn och kommer leva längst i hela Sverige, efter alla djuren till och med.


Sov gott!

Linda

Av Linda - 9 februari 2009 16:50

Har gillat Madonna sen jag var typ vaddå 13, 14? Satt med min freestyle i baksätet och lyssnade på band (!), det "Blåa bandet" - True Blue.

La Isla Bonita, Papa don't preach.....


1990 var jag och Anna på hennes konsert i Göteborg. Jag var 17 år och Anna och jag köpte biljetter från "en gubbe i Barkarby" (mamma höll på att bajsa på sig när jag sa att jag skulle hem till honom och köpa biljetterna). Nåja, det gick bra och vi hade superskoj! Minns du Anna... :-)


NU ÄR DET DAGS IGEN!!!! Den 9 augusti åker jag ner med Eszter, Cissi & Jeanette bl.a Efter ett minst sagt svettigt maraton på ticnet kom vi över de åtråvärda biljetterna.

Behöver jag säga att jag är glad?


Av Linda - 8 februari 2009 09:51

Tusen TACK för alla tips på roliga saker att göra på en barnfri date!


Måste börja med att säga, Cissi, nej vi (jag) tänkte inte alls! när jag tog första melodifestivalhelgen! Insåg det för sent och försökte med take away framför TVn, men eftersom Per inte gillar schlager gick han inte med på det (fan!)


Eszter, lägga nät? Vet du att det var sviiinkallt ute igår, har blåa fingrar idag!


Jeanette, snöborg, Bruket... det r e g n a d e igår. Kollar du inte väderprognosen innan du tipsar? Mitt lockade hår raknade och jag fick blåskatarr


Jennie, tack! Vet du vad hotell kostar inne i stan? Vi pyntade 3895:- och trött som man är somnade jag precis efter att ha kollat in gratis schampflaskorna (hann inte ens sno med dem för vi försov oss från utchekningen)


He he... skämt å sido...

Vi började med att poppa en flaska skumpa hemma. Här kom första njutningen:

1. Vi ställde glasen på bordet i vardagsrummet och behöver inte bevaka dem! (ingen kom och gjorde anspråk på att klättra upp på bordet och smaka/välta ut)

2. Jag fixade mig med öppen toa dörr! (ingen kom in och lekte i toaletten) (ingen stod utanför och ropade maaaaaaaaaaaaaaaaaaaamaaaa!)

3. Vi åkte till en apsjysst restaurang i Sumpan, Gusto nåt... och åt en härlig god, lång, vinfyllt middag!

4. Vi gick till en pub och fortsatte....

5.  Vi sov uuutttt i morse och snart ska vi äta frukost framför TVn!

6. Sen ska vi gå och hämta våra små pärlor hos mormor & morfar! ååååh vad jag längtar nu!



TACK MAMMA OCH PAPPA SOM GJORDE DETTA MÖJLIGT!!! Ni är bäst!

Trevlig söndag!

Kram Linda

Av Linda - 8 februari 2009 09:46

Jag har blivit utmanad av Eszter!


Bloggutmaningen lät så här:

  • Gå in i mappen mina bilder
  • Gå till den sjätte mappen och välj sedan den sjätte bilden i den aktuella mappen
  • Släng upp bilden på bloggen och skriv något om den
  • Utmana sex andra personer och länka till dem, samt tala om för dem att dom är utmanade

Tänkte att detta kan väl bli vilket crap som helst eftersom jag sparar i princis alla bilder jag tar (kan bara inte med att göra delete på en bild på Olivia eller Noel). Men det blev det inte! En härlig bild från i somras på min pappa och Noel som kör åkgräsklipparen i Dalarna. Noel var såååååååå imponerad!


Jag i min tur utmanar följande bloggare:

Lena

Martina

Tomas (om du fortfarande använder din blogg (pik pik)

Gun

Sara

Av Linda - 5 februari 2009 21:38

På lördag ska jag och Per ha en barnfri kväll! Nu vill jag ha massa bra tips på roliga saker man kan göra då?  Paintball, snöänglar eller kanske en bra restaurang? Vad är ditt recept för en lyckad kväll?


undrar Linda

Av Linda - 5 februari 2009 06:53

Åkte raka vägen från jobbet till McDonalds igår, där familjen mötte upp.

Olivia ville sitta bredvid Noel så de satt på ena sidan bordet och jag & Per på andra. Åhh... vad stora de blivit! De fixade sig igenom hela middagen! Drack ur sina muggar med sugrör, doppade pommes i ketchupbuttarna och fnissade med varann. Faktistk ett Haleluleja moment var det att äta ute igår! Olivia sa på vägen hem:

Mamma, det var så roligt på McDonalds att jag skulle vilja stanna där hela kvällen :-)


Olivia var ledig från dagis igår och var med morfar (min pappa alltså) på Tekniska museét och Kaknästornet. De måste ha haft high life för rackarnas (svär inte idag som ni märker) vad hon bubblade om allt hon sett. Hon hade minsann sett hur planererna ser ut inuti och hur det såg ut förut, för länge sen, när bara dinosarier bodde här.


Så jag fick ett infall av att bli pedagogisk och väckte frågeställningen hur första människan kom till jorden? När det inte fanns någon mammas mage att komma i från. Olivia tänke lääääääääänge, sen sa hon:

- Vilkens mage kommer mormor ifrån?

Jag: - Min mormors

Olivia: - Vilken mage kommer din mormor ifrån då?

Jag: - Mormors mormor

Olivia: - Vilken mage kommer mormors mormor ifrån då?

Jag:- Mormors mormors mormor (tappar räkningen)

Olivia: - Mäh! Nu får du ge dig, det här går ju inte!


Kram Linda

Av Linda - 4 februari 2009 16:30

Härom dagen blev Noel omkullsprungen av en unge, han reste sig och sa "oppoppa", upp och hoppa och sprang vidare och lekte. Så jäkla gulligt!


Idag har jag träningsvärk, har börjat på Core pass och jäklar vad effektivt det måste vara, om man mäter det i min träningsvärk. Efter första passet kunde jag knappt gå - på riktigt. Himla bra för ryggen också tänker jag mig. Som belöning har jag gett mig själv att börja gå på massage en gång i månaden. Var iväg första gången igår.

Satan vad bra jag kommer bli i ryggen!


Satan vad jag svor i detta inlägg! Fan, det var inte så finkänsligt!


Kram Linda

Ovido - Quiz & Flashcards