Alla inlägg under februari 2009

Av Linda - 20 februari 2009 12:04

Okej! Medel för att bli av med sniglar - fine! Men var nånstans stod det att det bara tog död på förstadiet av sniglarna? och att man var tvungen att plocka bort de man redan hade, för hand, en efter en?! Varför stod det inte på flaskan: "Häll i medlet och låt verka, undertiden, kör ner armarna i bajsvattnen och plocka upp slemskalen, one by one. Obs! De släpper gärna taget och hamnar bland de mellerade stenarna"

Att plocka upp en snigel är väl okej, men när de är 100 stycken, då blir det klaustrofobiskt! Och när sen Per ska rengöra pumpen (som vi trodde innehöll maskar, men som tur var inte gjorde det!) envisas med att tvätta ur den i handfatet, bredvid barnens tandborstar och sen vägrar tvätta handfatet för "det är ju bara vatten som varit där" är man redo att ge tillbaka akvariet till jultomten!


Ikväll ska jag iallafall hem med resten av min lilla grupp till en jobbarkompis. Dricka lite vin, äta en bit mat. Ska bli riktigt trevligt!


Med hopp om en trevlig fredag!

Kram

Linda -the snail terminator - Schwartzenegger

Av Linda - 18 februari 2009 07:21

Visst akvarium är fina, men de är också väldigt äckliga!!!

Vi har fått ohyra i vårat! Äckliga små snäckor (sniglar säger jag), de är ta mig f-n överallt!

Så igår åkte jag till djuraffären för att få råd! Det var ett upplyftande besök!

1. Jag lärde mig att man inte behövde tömma akvariet och städa 1 gång i månaden (som jag gjort hittills). Man ska bara suga av botten med en fiffig pump

2. Jag fick (för 99:-) ett medel som jag bara häller i vattet en gång i veckan så dööööööör det äckliga små slemmiga sniglarna!


För att fira tog jag med barnen på fik i Vällingby (måste träna Noel lite på att vara ute i offentliga sammanhang) Det gick superbra! och var mycket uppskattat!


Happy onsdag!

Linda

Av Linda - 17 februari 2009 07:15

Har köpt biljetter till genrepet av melodifestivalen finalen!!!!!!

Jag och Olivia ska gå! Hade tänkt att vänta tills hon var typ 7-8, men hon har visat sig vara redo efter två lördagar där hon fanatiskt hängt framför TVn och kommenterat låtarna och kläderna. Kan man bli mer redo?

Hennes kommentar om HEAT var bäst (80-tals rockarna från Väsby)

Mamma, titta, han är nakenfis! (trummisen spelade med bar överkropp).


Ericsson Globe (töntigt!) - here we come!!!!!!!!!

Av Linda - 15 februari 2009 12:31

Nyss hemkommen från Hoppis & Skuttis! Jättekul! Olivia var ju inte så överdrivet intresserad av gympan i början, men NU! Attans vad hon gympar på. Riktigt duktig! Hon har ju en smidigare kropp än sin mor så jag tror nog att hon skulle bli riktigt duktig på gymnastik om hon ville. Hon gör t.e.x en egenpåhittad variant av kullerbytta där hon först står rak som en fura, sträcker upp händerna, hoppar till och kastar sig ner och gör en kullerbytta. (jag kunde förvisso göra kullerbyttor, men det var allt, och de gjort fruuuuktansvärt ont i nacken minns jag)


Sen har vi blivit dumpade av vår blocket-köpare som skulle komma och köpa vårat gamla matbord. Skit också! Inte så praktiskt med två matbord i vardagsrummet...


Ikväll, Cissilainen ska jag prova din köttfärslimpa med mozzarella och skinka! Hoppas den blir lika god som den låter!


Förresten, Lili (eller Sussie? vem är vem?) hon utan barn, som hade byxor och linne igår, VAD SUR HON VAR! Satt och nochade (var nonchalant) sig, tycker hon skulle ha åkt raka vägen ut!  Och vad bra de var de tre tjerna som sjöng och spelade själva (Beans and Cookies tror jag). Riktigt riktigt bra! För övrigt tycker jag att Petra Meade är bra, men inte i melodifestivalen. Vad är det för roligt att gå runt att håna artisterna? Hennes sarkatiska humor gör sig bra i Extra Extra men inte i en glitter & glamour fest!


Så det så!

Linda

Av Linda - 14 februari 2009 18:55

Tihi... fick rosor av Per också! och ett nytt "matsalsbord" (hörn av vardagsrumsbord)! Har varit i valet och kvalet om vilket träslag vi skulle ta, men efter att jag inte orkade tänka mer blev det ek! Blev ASA ASA bra! Jätte jätte nöjd!

Och så har jag ett glas vin bredvid mig! och så börjar melodifestivalen om 1 timme och 3 minuter.


Skickar en extra blogghälsning till fam Simone som drabbats av kräkissjukan. Stackare er! Kram


Kram Carakalinda (skulle jag nog heta om jag uppträdde i melodifestivalen ikväll tänker jag)

Av Linda - 14 februari 2009 12:37

Härligt det är med komersiellt trams! Blombuden går varma, nallemarknaden blomstrar och det tillverkas teckningar som aldrig förr (iallafall hemma hos oss)

Igår när jag hämtade Olivia på dagis hade hon gjort två fina Alla-hjärtans-Dag kort och ett jättefint stooort hjärta. Det var stoppat med tidningspapper, målat i rött och hade små siklespappersbollar fast klistrade. (Det hänger i vårat köksfönster och är en riktig stämningshöjare)

- Det är Alla-Hjärtans-Dag i morgon, kvittrade Olivia

Jag ringde Per och väste att han måste stanna på vägen hem och köpa något till Olivia & Noel eftersom hon gjort så mycket till oss.


Vad Per köpte ser ni nedan. Att det var uppskattat var en klar underdrift!


Puss på er!

Linda

Av Linda - 13 februari 2009 16:42

Så var det då äntligen fredag! Vilken lång vecka! Årets längsta... jag är så trött som en boxerterrier. I kväll ska det bli pizza och vin! Massa vin! och sen ska jag däcka på soffan!


Idag har jag haft med Olivias kompis hem från dagis. Utnyttjade lite barnarbete och lät dem baka lite neger.. förlåt chokladbollar till kaffet.

Snart kommer kompisens mamma på lite fika nämligen!


Ha en trevlig förfest ikväll (till schlagerfesten i morgon!)

Kram

Linda

Av Linda - 12 februari 2009 16:31

fick just tinnitus... vet i fan om det räknas till att den blev bättre...?

Ovido - Quiz & Flashcards