Alla inlägg under september 2008

Av Linda - 20 september 2008 09:57

Hade middag hemma, med Celine & Patrik igår. Vi åt Thai-mat och drack Singha öl! Man måste ju börja ladda nu!!! Tänk, nästa gång vi sitter och dricker Singha så är vi i Thailand! I morgon är det tre veckor kvar!

Och innan vi åker ska min lilla plutta hinna fylla 5 år! Påminner mig om att vi nog måste åka till Toys r us i dag och köpa inbjudningskort. Det ska vara med prinsessor på, det har Olivia valt ut för länge sedan.


Och så sist men inte minst! Ta da ta ta daaaaaaaaaaa (fanfar)


kram

8-)

Av Linda - 18 september 2008 21:23

Det bidde en långpromenad idag, istället för ett Friskispass. En riktigt lång! enochenhalv timme! Det var mycket bättre än ett pass, för då hann vi prata massa också undertiden. Så spanade vi in alla nybyggda hus och lägenheter bakom IKEA också (fast jag såg hur Jeanette hela tiden mest sneglade på IKEA), det var kul och se. Husen var design-snygga, men lite väl stilrena för min smak och väääldig insyn! Såg att de flesta i IKEA-stad gillar Idol, för det var det som gick på de flesta plattskärmarna. De flesta hade också fantastiskt snygga fondtapeter, så nu är jag jättesugen på att göra om lite här hemma!


klamp klamp tramp

Linda



Av Linda - 17 september 2008 21:48

börja träna i morgon!

Så - nu är det sagt - nu har jag lite press på mig



Av Linda - 17 september 2008 20:20

Sprang till datorn i pausen av Idol... guuud så sköna människor det finns!

Någon som såg sista sökande i Göteborg? Den lilla punkaren som själv tyckte att han lät som Pavarotti, fast mörkare. Han hade skrivit en egen operaballad... Lille plutten! Han var hur seriös som helst och liksom krystade fram varje ton.

Jag höll på att skratta ihjäl mig.

Nu har det börjat igen, ska gå och skratta lite till...


kram

Linda

Av Linda - 16 september 2008 21:21

Idag har jag haft en rätt härligt hektisk dag på jobbet.

Det har ju varit lite magert med arbetsuppgifter sen jag kom tillbaka.

Min grupp håller på och omorganiserar sig, så jag har ännu inte fått någon riktig roll. Gör lite ditt och lite datt, så vissa dagar blir det rätt långtråkigt.

Jag trivs när jag har lite hammaren över huvudet, eller piskan på ryggen (eller vad f-n man nu säger).


Hursom helst så trodde jag att dagen skulle bli sådär långtråkig, hade bara ett möte inbokat (mellan 11-12, rätt typiskt när man inte har nåt mer, överhuvudtaget, inbokat en dag och så får man hoppa över lunchen!?)

Men det blev värsta tempot! Det har börjat lossna lite, folk vet att jag är tillbaka och det börjar dimpa ner lite mail och lite andra klurigheter. Roligt!

Det är förövrigt fortfarande fantastiskt roligt att ha börjat jobba igen, och bättre blir det på fredag när jag får mina nya glasögon!


Hej hopp

Linda

Av Linda - 14 september 2008 11:00

Jag har kännt mig snuvad på sommaren. Var inte beredd på att den skulle försvinna i början av augsti, så jag har liksom bara väntat på att den ska komma tillbaka.

Därför har jag inte kunnat njuta av hösten som jag annars brukar. Förrens idag! Jag var ute på förmiddagen och rensade rabatter med Olivia. Luften var sååå härlig! Tror jag måste ta en höstpromenad på eftermiddagen.


kram

Linda



Av Linda - 12 september 2008 16:44

Peter Jöback. Sug på den (nej, menade inte SÅ)... han väcker känslor hos alla tror jag?

Jag har alltid hatat Peter Jöback, låter kanske konstigt, men han har ju så meeesig röst! Antingen är man kille eller så är man tjej och så sjunger man inte i falsett om man är kille, då kan man lika gärna lyssna på en tjej.

(Fast det visade ju sig på senare tid att det var väl lite det som var grejen med just Peter Jöback) Hur som helst! Peter Jöback är numera min glasögon inspiration.

Hade ju bestämt mig för glasögonen nedan här (TACK för alla uppmuntrande kommentarer!) men så bara 5 min innan jag skulle åka till Synsam pratade jag med min mycket trendkänsliga vän Jeanette.

Vet inte riktigt vad som hände men, väl inne på Synsam ryckte jag sen åt mig ett par Jöback-look-a-like just innan jag skulle betala.


Kommer inte riktigt ihåg hur de såg ut men jag måste erkänna att lite diarre har jag över beslutet. Nästa fredag är de klara! Jag lovar! bild kommer!


kram

8-) trendbella

Av Linda - 11 september 2008 19:18

JAG FICK GLASÖGON! Tjoho, jag hade synfel!!

Inte mycket men tillräckligt för att det skulle vara ENORMT skönt när jag fick prova att läsa en text med glasögon på. Oj, vad jag längtar efter att prova dem framför mina excel-ark på jobbet!


Okej, sen var det det här med bågar! Jag som alltid trott jag var så snygg så jag passade i allt ;-) det fanns t v å (2) bågar på hela Synsam som jag passade i - över huvudtaget! Så jag lånade hem dem och har redan avfärdat det ena. Nu har jag ett par kvar. Tänkte testa dem här.

Vad tycks?


kram

8-) brillormen

Ovido - Quiz & Flashcards