Alla inlägg den 25 december 2008

Av Linda - 25 december 2008 18:55

I går var det som bekant julafton! På morgonen, när vi kom ner, hade tomten varit där med julklappar till alla barnen (jag inkluderad! Tjoho!)

Olivia undrade hur han kom in? Jag som är mörkrädd och rädd i största allmänhet tänkte att här gäller det att tänka sig för så hon inte blir otrygg. Jag blev själv jätterädd när jag diktade ihop hur en stor tjock skäggig man på typ 100 år kunde ta sig in i vårat hus på natten när alla ligger och sover.

Läskigt!, men han kom iallafall in på nåt sätt och leverade ett akvarium till Olivia - megasuccé! Hon sköter sina fiskar, Vilma, Sara & Linda Viktoria (de andra har inte fått namn) med största stolthet! Noel fick en handdammsugare och jag FICK ETT PLAYSTATION OCH SING STAR!!!!

Snacka om att jag måste ha varit snäll i år!?!

Dagen förflöt således med Sing Star och pepparkakshusbygge!


Efter Kalle så drog familjen och jag till Capellavägen till mina föräldrar.

Med var också min farbror, faster, kusiner och mosterSonja.

Vi hade en jättemysig kväll och tomten kom! Han kände av finanskrisen och gav oss mycket sparsmakade julklappar. T.e.x min kusin (elektriker) fick en gammal fjärrkontroll, min mamma fick en krita (hon är ju konstnär), min moster (hon är synsk typ och lite magisk) fick en kristallkula i form av en gammal Dolmio-pasta glasburk (tom). Allt var fint inlaget med rött snöre. Själv fick jag nåt som inte ens tomten visste vad det var, men det var kassa! (fin familjetradition).

Mina underbara föräldrar som OCKSÅ! hade köpt mig ett Playstation i julklapp (men pappa var här på förmiddagen och hann se att Per redan gett mig ett) hade åkt iväg - på julafton (!) och bytt det till:

  • Sing star ABBA
  • Guitar Hero
  • Snowboard spel
  • Bil spel

JAG HAR ETT HELT PLAYSTATION LAND HEMMA! HURRA!!!!!!


Framåt 11 rullade familjen Schwartz Jr hem och somnade sött i sina sängar.


I övrigt vill jag säga att jag håller med Martina, varför varför äter man sig så himla proppmätt under julen?!?

Och Eva, kul att du hittade hit! Självklart kommer jag ihåg dig!!!


Avslutar med lite mer allvar... För precis ett år sedan gick min barndomsvän Lena bort. Julen kommer efter det alltid att bära med sig en sorgslöja.

Jag kommer aldrig glömma när hennes bror ringde hem till oss på Annandagen för att berätta det hemska som hänt. Jag kommer ihåg vartenda ord, fast jag var i chock.

Mina tankar går till Lena och till hennes familj!


Stor kram

Linda

Av Linda - 25 december 2008 10:53

Idag fyller två av mina allra bästa vänner år! Eszter & Jesus!!

Det är till att ha storslagna vänner tänker du och - ja! Eszter är storslagen!Så stort stort grattis på födelsedagen mina vänner!


KRAM

Linda


PS Kolla denna roliga bild jag tog på Teneriffa för några år sedan

Ovido - Quiz & Flashcards