Alla inlägg den 2 december 2008

Av Linda - 2 december 2008 19:21

I en blogg väljer ju man vilken sida av sig själv man vill visa. Oftast blir det allt det roliga som händer i ens liv, vilket gör att när man läser runt på bloggar så verkar det som om alla hittar på roliga saker hela tiden, har massa tid, massa roliga resor, fester...

Jag kan berätta om min dag, ärligt (nästan).

Jag vaknade inte ens i morse. Jag gick aldrig och la mig. Jag satt på akuten med Noel hela natten. Hans halsmandlar är så stora att de nästan nuddar varann. Detta gör att han har de allra hemskaste ljuden för sig på nätterna. Eftersom jag vakat över hans sömn sedan första gången vi åkte in på akuten när han var 2 veckor åkte jag oroligt in till akuten igår - igen...

Satt där med min lilla bebis och var olycklig och orolig och trött.

Kl 6.30 kom vi hem. Jag gick och la mig bredvid Olivia som sov i vår säng och ställde klockan på 8.30

Per fick lämna Olivia på dagis, jag hade lovat att jag skulle göra det, hon blev besviken. Jag lät Noel sova ut och tog honom till dagis. Hålögd.

Efter det åkte jag på begravning. Det är min gamla dagmamma som gått bort efter en lång tids sjukdom i Altzheimer.

Jättesorligt var det, men jättefint. Träffade Lenas föräldrar. Lena, min barndomsvän som gick bort för snart ett år sedan. Naturligtvis gick många minnesbilder till hennes begravning och gjorde det hela lite mer outhärdligt.

(Jag är glad att jag fick träffa er, Gun & Gösta även om det var under tråkiga omständigheter)

Sen åkte jag till dagis för att vara med på Olivias avdelning. Den lämnar väl lite mer att önska... 18 barn på typ10 kvadrat (eller vad vet jag, har aldrig kunnat uppskatta varken avstånd eller yta) Litet är det iallafall. Ljudvolymen är HÖG och det är rätt "stökigt". Skulle önska att de hade helt andra lokaler och lite annat också kanske...

Hem och hyrde en film till barnen (detta var väl bra iallafall tänker du, och ja det var det :-)

Lagade middag, rester. Blodpudding till Noel, plättar till Olivia och Chili con carne till Per. 3 plättar blev kvar till mig, är alltså fortfarande hungring.

Nu grinar Noel i köket och är trött. Jag borde gå och lägga honom, men jag vill bara skriva klart...


Det är i allafall Desperate Housewifes på TV ikväll! :-)

(om nu inte TVn börjar brinna...)


Kram

Cilla- Black

Ovido - Quiz & Flashcards