Alla inlägg den 15 december 2008

Av Linda - 15 december 2008 20:05

Jag har haft påtryckningar från två håll att skriva om detta. Jag hoppas att socialstyrelsen inte läser min blogg....

I söndags träffade vi ju the Henrikssons för en glöggfika i parken. Jag hade varit helylle och packat ner varm glögg, saft, lussebullar, pepparkakor, servetter och små fina julröda pappmuggar som det stod God Jul på i ett brunt pepparkakshjärta. Vilken familjemamma!

Vi stod där och värmde händerna runt våra varma glöggmuggar, barnen sprang lyckligt runt i parken med äppelröda kinder. De stannade till vid oss emellanåt för att rycka en pepparkaka eller bulla.

Efter ett tag tyckte jag att Noel skulle få lite att dricka så jag ger honom ett glas med saft. Noel dricker törstigt upp nästan allt. Jag tar den julfina mugggen och kollar hur mycket han druckit (mammakontroll-grej så jag vet hur mycket han fått i sig nu när han äter lite sämre). Konstaterar att det är en liten skvätt kvar, men saften såg väldigt mörk ut... Luktar.... Jodå, helyllemamma med picnic så julig har gett sonen 1 1/2 år starkvinsglögg!

Går hem och kollar, hur stark är egentligen starkvinsglögg? 21% !!! Det är ju som en halv vodka!

Ja fy, lite dåligt samvete fick jag (men förvånansvärt lite faktiskt). Jag menar grabben måste väl också få ha kul i lekparken?


Skål!

Linda

Ovido - Quiz & Flashcards