Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Linda - 22 januari 2011 09:45

Olivia har så sjyssta sätt att uttrycka glädje! En gång när hon skulle pyssla med sin kompis och hade plockat fram allt, utbrast hon euforiskt - Jag är rik på pyssel!!


Och idag måste jag skrika så hela världen hör det:

- JAG ÄR RIK PÅ VÄNNER!!


I veckan satt jag och kollade på 2 1/2 män, ni vet komediserien med Charlie Sheen (heeeelt underbar om ni frågar mig (alltså inte Charlie Sheen, men serien)).

Han hade fått för sig att bli huslig och skulle baka bullar. Och i USA är allt möjligt, så han tar fram ett rör. Ni vet ett sånt som man kan köpa här när man vill göra egen pizza. Pizzadegen i nåt slags vakumförpackat rör. I Charlie Sheens rör låg det bullar, färdiga att gräddas, som han bara la upp på plåten!


Jag tänkte WOW! jag kanske också ska bli huslig och efterlyste genast denna uppfinning på Facebook, ifall någon hade sett att det gick att köpa i Sverige och i så fall VAAAR!?

Men det gjorde det såklart inte...


Jeanette läste inlägget och döm av min förvåning när jag idag sitter vid frukostbordet och gnuggar sömnen ur ögonen och ser just Jeanette komma travandes mot ytterdörren!


 


Hon kommer, på rikigt! med hembakade blåbärsbullar, travade i ett rör, med silkespapper emellan varje bulle! Det är på riktigt lördag morgon, på riktigt är klockan 9 och Jeanette är på riktigt! Jag lovar. Och hon är min vän! På riktigt!


Jag är så glad för det! För mina bullar, och för att Jeanette är min vän!

Och för att jag har många andra vänner som är lika goda som Jeanette (fast ni inte bakar) och ni är mina vänner!


Så jag utlyser på eget mandat denna dag till VÄNDAGEN!


Kram mina underbara goa vänner som förgyller livet!!!

Och KRAM till dig Jeanette, och TACK! Du bara är för bäst!   


Linda

Ovido - Quiz & Flashcards