Direktlänk till inlägg 16 augusti 2008

En dag med barnen

Av Linda - 16 augusti 2008 20:51

Idag har Per hjälpt Johnas att resa takstolar (heter det så??) så jag och barnen hade en dag själva, just like the good old days när jag var MAMMALEDIG! Liiite ångest börjar jag väl få för att börja jobba igen...


Vi hade en urmysig dag, först köpte vi en ny vagn till mig, oj förlåt till Noel.

En supersnygg Urban Jungle med USA inspirerad klädsel. Det var Noels 4:e vagn (om vi räknar bort ärvda vagnar från Olivia) och hans 2:dra Urban.


Sen åkte vi till Brostugan och fikade. Det finns rätt mycket barnen kan roa sig med där, vilket tilltalade Olivia som hela vägen till vagninköpet surat för att vi inte åkte till Leklandet. Olivia & Noel "spelade" gigant-schack, åkte rutschkana och typ spelade minigolf (Noel fick sitta i vagnen och Olivia agerade själv boll genom alla banor)


Höjdpunkten för oss alla var att mata änderna. Vi hade med oss en franska och Olivia matade för glatta livet. Jag koncentrerade mig på en mager stackare som blev bortjagad och hackad av de andra.

Noel ville också vara med och mata så han fick en brödbit, tänkte att änderna kanske blir för närgångna när han kastar med sin lilla arm och inte kommer längre än just nedanför vagnen. No need to worry! Noel tyckte det var lika soft att äta brödet själv.


Så Noel åt två rostfranskor i sin nya USA inspirerade Urban, Olivia gav änderna degmage genom att mata dem med ett halvt storpack franska och jag var glad över att ha gett den lilla hackade stackaren mat för dagen.
Nöjda åkte vi hem för att möta upp vår Byggare Bob och laga pizza.


kram

Linda - djurensvän 




 
 
Ingen bild

Jeanette

1 september 2008 23:47

Jag förstår inte hur du hinner fixa alla dessa vagnar! Men visst är det kul med något nytt. De ska trots allt släpas runt på och det är ju roligare att släpa på något snyggt :-)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 3 februari 2012 20:15


En hylling i ren pur Latte-anda till min härliga vän, Martina!       Det roliga är att Martina myntat uttrycket fusk-latte så jag googlade efter en bild på fusk-latte, vad dök inte upp på första platsen på Google om inte...... Martinas blo...

Av Linda - 8 januari 2012 19:10

Vi svänger in på MediaMarkts parkering. Vi vill stå så nära entrén som möjligt och Per blir irriterad när en bil står längst med, precis utanför parkeringsrutorna och blockerar inte mindre än fyra (4!) parkeringsrutor.  Jag hinner snabbare en en tama...

Av Linda - 6 januari 2012 13:55

Sitter här med dåligt samvete. Jag har lovat mig själv att alltid köpa Situation Stockholm (tidning som säljs av hemlösa). Alltid. Även om jag redan köpt den. Det har jag råd med. Och de behöver pengarna.   Idag var jag och handlade. Skulle bar...

Av Linda - 5 januari 2012 18:53

Kom plötsligt och utan förvarning på att jag saknat min blogg. Nja, inte helt utan förvarning. Läser Mia Skäringers bok Avig Maria och insåg att det hon gjort är att gett ut sin blogg, i bokformat.   Då slog det mig att jag kan tjäna kosing på de...

Av Linda - 28 september 2011 21:45


Long time no seen! Nu är det så, att enligt mig föder ilska kreativitet! Och varför har jag nu efter så lång tid i blogg-dvala blivit kreativ? Jo, jag har blivit ilsken såklart!   Här om dagen gick jag med min lille son på en fridfull gångväg g...

Ovido - Quiz & Flashcards