Direktlänk till inlägg 11 september 2009

Ursäkta mig, det var inte meningen att det skulle bli så här!

Av Linda - 11 september 2009 07:00

Vi har kämpat för att lära Noel att säga "förlåt", när han t.e.x slagit Olivia. Han har vägrat...

Nu har det släppt! Och nu ber han om ursäkt för allt möjligt, hela tiden. Urskiljningslöst och ohämmat.

"låt mamma, itte meeenin" (förlåt mamma, inte meningen) är nog den fras som går varmast här hemma.


Han har också blivit riktigt artig. "Tack maten, den goooo". Torkar man av honom efter maten säger han "Tack! mamma"


I går slog han på stort. Jag har lärt honom att säga "oj, förlåt! Jag rapade!" när han rapar (jag veeet... sånt jag tycker är kul). Så när vi sitter och äter i går kommer han på den fina tårtan han gjort och vill börja äta den.


Jag: Vi väntar med den tills efter maten

Noel: "Låt mamma, itte meenin. Oj, låt ja aaapade" (fast han inte rapade)


Okej.. erkänner, han låter lite kuvad. Så varför inte löpa hela linan ut? Jag har nu även lärt honom:

"Ursäkta min existens", låter ungefär så här "utätta min ettitent"


Förlåt!

Linda

 
 
Ingen bild

E

12 september 2009 08:16

Lovely! Dem ska kuvas tidigt. Förstå hur mycket tid du Sparar åt hans blivande ;)

 
martina

martina

15 september 2009 22:05

Och tänk vad han ska kunna välja i bland mycket tjejer när han väljer sin blivande!! ;)
Tack för att du finns Linda!!
Kram Martina

http://jultokigafrugan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 3 februari 2012 20:15


En hylling i ren pur Latte-anda till min härliga vän, Martina!       Det roliga är att Martina myntat uttrycket fusk-latte så jag googlade efter en bild på fusk-latte, vad dök inte upp på första platsen på Google om inte...... Martinas blo...

Av Linda - 8 januari 2012 19:10

Vi svänger in på MediaMarkts parkering. Vi vill stå så nära entrén som möjligt och Per blir irriterad när en bil står längst med, precis utanför parkeringsrutorna och blockerar inte mindre än fyra (4!) parkeringsrutor.  Jag hinner snabbare en en tama...

Av Linda - 6 januari 2012 13:55

Sitter här med dåligt samvete. Jag har lovat mig själv att alltid köpa Situation Stockholm (tidning som säljs av hemlösa). Alltid. Även om jag redan köpt den. Det har jag råd med. Och de behöver pengarna.   Idag var jag och handlade. Skulle bar...

Av Linda - 5 januari 2012 18:53

Kom plötsligt och utan förvarning på att jag saknat min blogg. Nja, inte helt utan förvarning. Läser Mia Skäringers bok Avig Maria och insåg att det hon gjort är att gett ut sin blogg, i bokformat.   Då slog det mig att jag kan tjäna kosing på de...

Av Linda - 28 september 2011 21:45


Long time no seen! Nu är det så, att enligt mig föder ilska kreativitet! Och varför har jag nu efter så lång tid i blogg-dvala blivit kreativ? Jo, jag har blivit ilsken såklart!   Här om dagen gick jag med min lille son på en fridfull gångväg g...

Ovido - Quiz & Flashcards