Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

Att se en möjlighet - och att utnyttja den!

Av Linda - 22 augusti 2010 09:08

Asså när jag gick i skolan, och vi hade gympa, valde gympaläraren ut två bra killar och försåg dem med ett rött resp ett blått tygband.


Vi andra stod kvar i en hoppfull klunga när de skoningslöst började.

Först gick de bra killarna, sen de mellandåliga killarna, sist de riktigt usla killarna som typ hade synfel och aldrig ens såg bollen, utan snubblade på den.


Sen, när alla killar var tagna började de med tjejerna. Alltid samma turordning.

Man kan undra varför man ens skulle behöva gå igenom denna förnedrande procedur. Alla visste redan från början i vilken ordning man skulle vi vald. Det som varierade var bara om det var Ola, eller Stefan, som började välja.


Hursom, till min poäng, jag blev alltid vald först bland tjejerna. För även om jag aldrig kunna slå kullerbullor eller orienterat i skogen så var jag hyfsat på bollsporter (om vi räknar bort fotboll och volleyboll (ont som fan i handlederna))


När vi spelade brännboll backade killarna lite när jag skulle slå. Inte så att jag menar att jag sköt riktiga tjotablängare, men när en tjej skulle slå ställde de sig alltid typ precis framför, så man kunde nudda dem. Men som sagt, när jag skulle slå backade dem lite. Och jag slog med runda racket'et. Bara det!


Varför berättar du det här tänker du nu. Du skiter väl i hur det var på min gympa när jag var liten. Ja förvisso, men det är för att du ska förstå min FÖRVÅNING! igår, när vi spelade brännboll med en grannliga.


Jag tog största, runda racket'et, som jag brukar (brukar låter bättre än "som jag gjorde för 25 år sen, sist jag spelade").

Jag siktade.... MISS! Jag siktade igen.... MISS! Jag siktade igen..... MISS!


Fick gå och ställa mig vid första konen. Och så fortsatte förnedringen tills sista lagbytet. Det hade pimplats endel öl i pausen och några barn började bli trötta. Några mammor BAR på sina barn. En chans man inte får missa.


Jag tog platta racket'et, siktade mellan en obevakad plats och en mamma som bar på sin dotter. Och så sprang jag. För glatta livet.

Innan de hade hunnit få tag på min snea lågkrypare så seglade jag in runt fjärde konen.... Jag hade gjort det! FRIVARV!!


Och så var den kvällen räddad!


Kram

Linda-inte-SÅ-skadad-av 80-talets-hårda-men-orättvisa-skolgång

 
 
Ingen bild

Gun

22 augusti 2010 11:36

Härligt Linda!
Du är som Gösta. Låt för sjutton inte barnen klå dej i några spel. Kram på dej!

 
Ingen bild

martina

4 oktober 2010 10:19

Välkommen hem!!!
Kram Martina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 3 februari 2012 20:15


En hylling i ren pur Latte-anda till min härliga vän, Martina!       Det roliga är att Martina myntat uttrycket fusk-latte så jag googlade efter en bild på fusk-latte, vad dök inte upp på första platsen på Google om inte...... Martinas blo...

Av Linda - 8 januari 2012 19:10

Vi svänger in på MediaMarkts parkering. Vi vill stå så nära entrén som möjligt och Per blir irriterad när en bil står längst med, precis utanför parkeringsrutorna och blockerar inte mindre än fyra (4!) parkeringsrutor.  Jag hinner snabbare en en tama...

Av Linda - 6 januari 2012 13:55

Sitter här med dåligt samvete. Jag har lovat mig själv att alltid köpa Situation Stockholm (tidning som säljs av hemlösa). Alltid. Även om jag redan köpt den. Det har jag råd med. Och de behöver pengarna.   Idag var jag och handlade. Skulle bar...

Av Linda - 5 januari 2012 18:53

Kom plötsligt och utan förvarning på att jag saknat min blogg. Nja, inte helt utan förvarning. Läser Mia Skäringers bok Avig Maria och insåg att det hon gjort är att gett ut sin blogg, i bokformat.   Då slog det mig att jag kan tjäna kosing på de...

Av Linda - 28 september 2011 21:45


Long time no seen! Nu är det så, att enligt mig föder ilska kreativitet! Och varför har jag nu efter så lång tid i blogg-dvala blivit kreativ? Jo, jag har blivit ilsken såklart!   Här om dagen gick jag med min lille son på en fridfull gångväg g...

Ovido - Quiz & Flashcards