Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

Good Enough

Av Linda - 25 januari 2010 21:45

Nyss hemkommen från kyrkan.

En liten besvikelse var det, det var en alldeles nybyggd kyrka, så den hela stämningen infann sig inte riktigt till 100%. Inte heller hade de någon Jesus-på-korset. Men, herrens vägar äro outgrundliga, så han har säkert ett syfte även med detta.


I ärlighetens namn så var budskapet denna kväll inte helt religöst, det var Elizabeth Gummesson (http://www.gummessoncoaching.com) som var där och föreläste på temat "Good Enough"

En mycket inspirerande föreläsning om att prioritera sig själv mitt i alla krav som finns här i livet. Kanske inte alltid är ett problem för alla, men jag kan då synnerligen behöva lite input på hur man släpper sina prestationskrav. Hur man inte alltid måste leverera perfekt, vara bäst och kräva bekräftelse för att må bra.


Hade med mig väldens bästa Jeanette och när vi fick små övningar att diskutera runt konstaterade vi att, hey, vi är ju redan perfekta!

Vi kan ses över en pizza, i mysbyxor. Vi kan be om hjälp och säga nej när vi inte riktigt orkar.

När uppgiften "vad kan du släppa kontrollen över denna vecka" kom, konstaterade vi att det fanns inget, som vi inte redan släppt till 100% till våra respektive.

(Självinsikt var inget vi fick lära oss)


Uppgiften "Vilken rädsla kan du konfrontera?" var värre. Vi konsterade att det vore en klar livskvalitéhöjare att bli av med rädslan för 12-slaget (det gååår bara inte att vara vaken, själv hemma när klockan slår 12. Man måste skynda sig att somna innan). Alla har väl sett en skräckfilm och tänkt "MEN GÅ INTE DIT! GÅ INTE DIT!" och så går de.. och vad händer då?

En riktigt fara, som denna, är dumt att utmana bestämde vi.


Så i morgon ska jag åka till jobbet och vara lite lagom good enough!

Take care!

Kram Linda





 
 
Ingen bild

Jeanette

26 januari 2010 08:44

Gud vare med dig!

Vi är ju redan perfekta på att vara "Good Enough" finns det en fortsättningskurs? Vi måste ju bli bäst på att vara Good enough - eller var det det vi inte skulle vara? Hm, hur var det nu???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 3 februari 2012 20:15


En hylling i ren pur Latte-anda till min härliga vän, Martina!       Det roliga är att Martina myntat uttrycket fusk-latte så jag googlade efter en bild på fusk-latte, vad dök inte upp på första platsen på Google om inte...... Martinas blo...

Av Linda - 8 januari 2012 19:10

Vi svänger in på MediaMarkts parkering. Vi vill stå så nära entrén som möjligt och Per blir irriterad när en bil står längst med, precis utanför parkeringsrutorna och blockerar inte mindre än fyra (4!) parkeringsrutor.  Jag hinner snabbare en en tama...

Av Linda - 6 januari 2012 13:55

Sitter här med dåligt samvete. Jag har lovat mig själv att alltid köpa Situation Stockholm (tidning som säljs av hemlösa). Alltid. Även om jag redan köpt den. Det har jag råd med. Och de behöver pengarna.   Idag var jag och handlade. Skulle bar...

Av Linda - 5 januari 2012 18:53

Kom plötsligt och utan förvarning på att jag saknat min blogg. Nja, inte helt utan förvarning. Läser Mia Skäringers bok Avig Maria och insåg att det hon gjort är att gett ut sin blogg, i bokformat.   Då slog det mig att jag kan tjäna kosing på de...

Av Linda - 28 september 2011 21:45


Long time no seen! Nu är det så, att enligt mig föder ilska kreativitet! Och varför har jag nu efter så lång tid i blogg-dvala blivit kreativ? Jo, jag har blivit ilsken såklart!   Här om dagen gick jag med min lille son på en fridfull gångväg g...

Ovido - Quiz & Flashcards