Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Linda - 14 januari 2010 19:00

Blev bestört när jag läste om jordbävningens offer på Haiti och klickade på Aftonbladets undersökning:

  


Hur i hela friden tänker man om man gör sig besväret att gå in och rösta på "Har du skänkt pengar till hjälpinsatserna i Haiti?" och svarar "NEJ"!


Kändes som ett rasitiskt slag i ansiktet! Bara för att inga svenskar är drabbade bryr vi oss inte, eller?

Efter tsunamin skänkte svenskarna så mycket pengar att hjälporganisationerna tillslut gick ut och vädjade till att man inte skulle öronmärka gåvan till tsunamin, för man hade fått in mer pengar än man kunde göra av med. Jag säger inte att man inte skulle skänkt pengar till tsunamin, jag gjorde det också. Men det som upprör mig är att viljan att hjälpa till tar slut när det inte drabbar "oss".

Tahiti är tillräckligt långt bort för att vi ska kunna vifta bort det med, tur att det inte var vi, eller?


Jag lovar att alla har vi råd att skänka en gåva till dessa stackars människor. Avstå från en latte idag eller ett paket cigg och skänk en gåva istället!


www.redcross.se



Ovido - Quiz & Flashcards