Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Linda - 19 juli 2009 19:14

När jag var hemma hos Martina senast så bjöd hon på en grym pastasallad!

Ikväll var det dags för mig att testa mina kökskunskaper. Jag hade föga förväntningar på att den skulle smaka lika gott som hos Martina, men jag slog mig själv med häpnad över att det faktiskt blev supergod!


Olivia & Noel hjälpte mig att laga maten idag och även fast 2/3 av majsen hamnade i Noels mage istället för i skålen, så hade han aptit över för att äta en rejäl portion sallad.

Olivia som inte gillar grönsaker kunde inte riktigt urskilja dem i geggan så de slank ner de också! Bara det!


Så, här delar jag med mig av en riktigt god sommarmat (och hoppas att Martina inte stämmer mig för urkundsförfalskning)


Martinas Pastasallad  (snodd från jultokigafrugan.bloggagratis.se)


Fullkornspasta gärna skruvar

Turkiskyoghurt

Skinka eller Kassler

Gurka

Cocktailtomater

Majs

Vitlök

Sharlottenlök (Red anm. Jag kom inte ihåg det så det blev salladslök hos oss)

Örtsalt

Svartpeppar

Vitlök

Färsk timjan (Red anm. Hade de inte, men det gick lika bra med torkad)


Ta en turkisk yoghurt, pressa i några vitlöksklyftor, finhacka timjan och häll i,strö i örtsalt och mal på svart peppar, och skiva i gurka och ställ in i kylen så det får dra lite.

Ha i cocktailtomater, finhacka några sharlottenlökar och ha i majs och kassler/skinka.

Koka nu pasta, när den är klar blanda ihop allt med yoghurtröran i kylskåpet.

Klart att servera =)

Man kan med fördel ha i andra grönsaker tex ruccolasallad, bönor, rädisor, byta ut sharlotten löken emot purjolök osv...perfekt sommarmat!



Jummi mummi


Nu ska jag lägga mig och rapa lite på soffan!

Kram

Linda "the Koch" Schwartz


Av Linda - 19 juli 2009 10:46

Nu kan jag också lägga in bilder med kommentar!

Vänta er en uppsjö av bilder med kommentarer i framtiden :)

Glöm inte att jag ska på Madonna snart


 Tack Martina!!!

Ovido - Quiz & Flashcards