Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Linda - 6 januari 2012 13:55

Sitter här med dåligt samvete.

Jag har lovat mig själv att alltid köpa Situation Stockholm (tidning som säljs av hemlösa). Alltid. Även om jag redan köpt den. Det har jag råd med. Och de behöver pengarna.


Idag var jag och handlade. Skulle bara ha lite smått, men som vanligt handlade jag mycket mer och hade händerna fulla. Unnade mig en bukett med tulpaner. Blir så glad av att ha tulpaner hemma, tänkte att det var jag värd!


Så jag kånkar ut ur affären, med mina pryttlar och möter en försäljare av just Situation Stockholm. Det ända jag kände var åååååhhhh..... orkar inte ställa ifrån mig alla mina pryttlar.... vill inte ha skittidningen (för den är verkligen i särklass den tråkigaste läsningen man kan tänka sig). Tittar vänligt försäljaren i ögonen och säger: Nej tack, inte idag.

Då, när han vänligt ler tillbaka till mig ser jag att han till råga på allt är blind på ena ögat. Och jag susar vidare...


Och nu sitter jag här och har ställt mina fina tulpaner i en vas, packat upp mina roliga, men till största delen onödiga pryttlar och en stor portion dåligt samvete. Min dumma jävel!


Nästa gång köper jag två!


Puss å kram

Linda

Ovido - Quiz & Flashcards