Direktlänk till inlägg 13 december 2009

Tredjeadvent = Lucia (obs! religöst inlägg)

Av Linda - 13 december 2009 11:48

Idag är det allså Lucia. Per bakar pepparkakor i köket. Barnen har tröttnat och har byggt en kuddhög (inklusive mina vita kuddar som jag verkningslöst hävdar inte ska vara på golvet) och hoppar från soffan. Just idag orkar jag inte bry mig om det för jag såg nya kuddar som jag vill ha, igår när jag var ute och shoppade. Fast jag kunde inte köpa dem för jag hade så mycket kassar i handen så jag kunde inte bära mer.

Men eftersom jag köpte en julgransfot och fick betala för två måste jag tillbaka idag och återkräva lite pengar och då kan jag ju köpa kuddarna! Tänk! Detta måste ha varit uttänkt av Jesus. Älskar the Christmas spririt!


Appråpå Jesus. OIivia har fått en julkrubba (!) av farmor som hon glatt dukat upp på sitt rum. Och efter studiebesök med skolan i kyrkan i veckan så sjunger hon högt (mycket högt) "Josef och Maria gick, ingenstans de sova fick. Men ett stall de fann tillslut, där de kunde vila ut. Julen firas därför att Jesus föddes denna natt!"


Glöm aldrig det!


Så idag, tänder vi det tredje ljuset och tänker på Jesus! Okej?

Linda

 
 
Ingen bild

Eszter

13 december 2009 18:24

OKEJ!

 
Ingen bild

Ninna

13 december 2009 22:35

Åååå, har ni också förmånen att få höra stämman av "Kejsaren Augustus" hemma runt juletid ;-) Det har varit Nathalies favvojulsång sedan hon var 3 år och vi har alltså hört den minst 5 ggr per dag varje dag i december i 3 år + lite då och då under året som går (för säkerhetsskull så att man inte glömmer bort den). Jag som är ett stort fan av julen borde väl inte klaga men.... vad är det för fel på "Strålande Jul" tänker man ju ibland.... gissar att du förstår vad jag menar.

/Ninna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 3 februari 2012 20:15


En hylling i ren pur Latte-anda till min härliga vän, Martina!       Det roliga är att Martina myntat uttrycket fusk-latte så jag googlade efter en bild på fusk-latte, vad dök inte upp på första platsen på Google om inte...... Martinas blo...

Av Linda - 8 januari 2012 19:10

Vi svänger in på MediaMarkts parkering. Vi vill stå så nära entrén som möjligt och Per blir irriterad när en bil står längst med, precis utanför parkeringsrutorna och blockerar inte mindre än fyra (4!) parkeringsrutor.  Jag hinner snabbare en en tama...

Av Linda - 6 januari 2012 13:55

Sitter här med dåligt samvete. Jag har lovat mig själv att alltid köpa Situation Stockholm (tidning som säljs av hemlösa). Alltid. Även om jag redan köpt den. Det har jag råd med. Och de behöver pengarna.   Idag var jag och handlade. Skulle bar...

Av Linda - 5 januari 2012 18:53

Kom plötsligt och utan förvarning på att jag saknat min blogg. Nja, inte helt utan förvarning. Läser Mia Skäringers bok Avig Maria och insåg att det hon gjort är att gett ut sin blogg, i bokformat.   Då slog det mig att jag kan tjäna kosing på de...

Av Linda - 28 september 2011 21:45


Long time no seen! Nu är det så, att enligt mig föder ilska kreativitet! Och varför har jag nu efter så lång tid i blogg-dvala blivit kreativ? Jo, jag har blivit ilsken såklart!   Här om dagen gick jag med min lille son på en fridfull gångväg g...

Ovido - Quiz & Flashcards