Alla inlägg den 22 december 2009

Av Linda - 22 december 2009 16:14


Nu känner jag mig sådär helylle präktig att jag t.o.m börjar misstänka att tomten kan tycka att jag är värd skamlöst mycket julklappar!

Har bevisligen gjort ett p-hus med barnen och just kommit in från hejdlös lek ute i snön. Om man bara klär på sig (hövva vad präktigt det lät) så är det faktiskt riktigt roligt att vara ute. Vi har klättrat i snöhögar, gungat, åkt kälke och undertecknad blev så medryckt att jag fann mig själv liggandes på marken och flaxade med armar och ben och vips hade jag gjort en snöängel!


Vi har också haft besök av Eszter med småtjejer. Ett uppskattat besök från oss alla!


Med andra ord - EN TOPPEN FÖRSTA DAG PÅ JULLOVET!


Hurra!

Linda

Av Linda - 22 december 2009 08:34

Nu har jag vaknat upp till jullov! Jobbade sista dagen igår. Snön ligger vit på taken och inte bara tomten är vaken.


Som en idiot åkte jag iväg vid 19.30 igår för att handla julmaten vi ska ha med oss till Pers syster. Jag som sagt att jag skulle ta det lugnt. Men vad gör man när man kommer på att tiden inte räcker till som man planerat. Nu är det iallafall gjort! Idag står pepparkakshusbygge på schemat! Får återkomma med bildbevis.


Nu börjar det nog bli dags för lite frukost för mig och mina klimpar. Tror det får bli rykande choklad med marsmallows och nybakade scones med hemgjord blåbärsmarmelad! Skoja bara! Du känner väl mig...?!


Hur som... ha en härlig dag!

Kram

Linda

Ovido - Quiz & Flashcards