Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Linda - 3 oktober 2009 12:32

Celeb-mamman har temporärt intagits av bullmamman!

Nu är det förberedelser för Olivias 6-års dag nästa vecka som gäller.


I går tillverkade vi kalaskort! Det blev jättebra trots en viss oro från min sida. Hade ju en bild av EXAKT hur jag ville att korten såg ut och hade nog i ärlighetensnamn tänkt att jag skulle få skriva dem själv. Men det fanns inte på Olivias tapet, överhuvudtaget. Så det var bara och bita ihop och låta henne skapa själv (jaaa, jag vet att det låter hemskt, men det är hemskt när man är ett kontrollfreak att släppa taget)

Hursomhelst, med lite restriktioner från min sida (vi ritade tex inte svarta streck runt hela kortet) så blev det de finaste korten! Mycket finare än om jag hade gjort dem!


  

Nytillverkade kalaskort, limmet har inte ens torkat

 

Och just nu doftar hela huset av nybakade kanelbullar!

Olivia & jag har bakat medans killarna varit ute på ärende-runda. Så mysigt att få lite egentid med henne.

Hon kunde det mesta, även här, så i ärlighetens namn stod jag mest för recept och utbredandet av smör.

Och så gjorde jag som min pappa alltid har gjort med mig, tröck (jag vet att det heter tryckte, men det klatschar inte lika bra) in lite kunskapsöverföring mest hela tiden.

"Nu lägger vi på en handduk så de inte blir torra" "Nu häller vi på fingervarm mjölk så jästen sätter igång och arbetar"

  

Visualisera doften

 

Så nu ska jag göra manikyr (eller såklart inte JAG, utan min manikyrist) och hämta (inte JAG, men min chaufför) mitt ålskinn hos stylisten så jag kan återgå till mitt celebliv. Kanske ska dricka champagne ikväll, eller nåt annat. Vad vet jag?


Kram bullmamman Linda

P.S Jag börjar få vibbar av att jag är schizofren.. Det kan ju bli hur kul som helst!

Ovido - Quiz & Flashcards