Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Linda - 5 oktober 2008 21:41

Helgens tecken har gått i rosa, och Ariel och Belle och Askungen och rosa och Ariel och Snövit.... Olivia har haft sina 5-års kalas. Barnkalas på lördag och vuxenkalas på söndag.


På lördag hade vi 13 femåringar här (ja faktiskt var det en 9 åring om jag ska vara noga). Olivia njöt och det var så häftigt att se hur stor hon blivit. Tog emot kompisarna, sa tack för paketen och vid paketöppningen satt alla med stora ögon och tittade på medans Olivia öppnade ett efter ett.

Hon fick jättefina presenter! Barbies var årets tema märkte jag. Olivia var förtjust.


Vid fikat frågar lilla Lisa plötsligt om det är hasselnötter i chokladpinnarna.

Jag sa till lilla Lisa att hon var duktig som tänkte på att fråga och gick och kollade på paketet, jodå, kan innehålla spår av hasselnötter. Jag säger till lilla Lisa att hon ska låta bli chokladpinnarna. (Hennes föräldrar har inte sagt något om att hon är allergiskt)

Då sätter de igång.

-  Om nån är allergisk mot nötter får man inte ha dem framme på bordet! (tittar uppfodrande på mig med trotsiga 5års ögon)

Nästa: - Jag är allergisk mot mjölk!

De fortsätter:

- Jag är också allergiskt mot nötter!

- och jag också mot mjölk!


Helt plötsligt har jag ett helt bord med barn som är allergiska mot allt möjligt och jag känner paniken välla och ser mig själv på akuten med 13 barn som ligger kors och tvärs med andnöd och röda prickar.


Sen sansade jag mig och insåg att om alla dessa barn hade varit allergiska hade f ö r m o d l i g e n jag fått veta det av deras föräldrar...

(PS det gick bra, inga allergiska anfall trots att alla åt av allt)


På söndag var farmor, farfar, Anna, Johnas och Hugo här. Vi fikade, sjöng och mös tillsammans.


Nu laddar vi för den stora riktiga 5 årsdagen som är på onsdag!

kram

Linda


Ovido - Quiz & Flashcards